Ned med liste loft - op med troldtekt 70’er hus

Jeg skal igang med at pille gammelt liste loft ned i huset pga, der er gardinskjuler ved samtlige vinduer. Så loftet bliver ens alle steder og akustikken bliver god.

Men har snakket med nogle få som mener jeg ikke skal sætte ny dampspærre op, mens andre siger det vil være en god idé. Nogle som har erfaringer med sådan et projekt så søges gode råd! 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad skulle argumentet være for at genbruge eksisterende dampspærre?
Du kan være 100% sikker på den ikke er tæt.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 08-05-2024 20:18:44

Hvad skulle argumentet være for at genbruge eksisterende dampspærre?
Du kan være 100% sikker på den ikke er tæt.
Støtter svar - ifølge din tegning ligger dampspærre lige over din loftbeklædning og vil være utæt fra de mange søm i loftbeklædningen - uden at være ekspert, ville jeg lægge folien før forskalling og undgå perforering ifb. med troltekt pladerne, - om muligt.

 


 

tænker at den gamle dampspærre skal ned og sætte en ny op og lave en krydsforskalling. Vil det være en dum idé at sætte noget isolering bagved troldtekt, for måske at få bedre isolering. Tænker at det bliver
Således
Gamle forskalling
Dampspærre
Ny forskalling
Isolering
Troltekt 
Du skal sætte det isolering i som der er plads til. Men der må højest være på 1/3 af den samlede isolerings tykkelse som ligger under dampspærre.
Og du skal have lofts dåse m.m. sænket tilsvarende, og kabler osv. kan føres under dampspærre så de ikke skal gennembryde denne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis