Flydespartel, tykt lag

Hej Lavdetselv,

Jeg har fået lagt flydebeton i huset, og det er ikke gået helt som planlagt. Jeg har nogle arealer hvor der skal helt op til 25mm flydespartel. Andre steder er det kun få mm. Det bliver en dyr fornøjelse, derfor ville jeg høre om i har nogle ideer til at bruge færre sække spartel?

Jeg overvejede om jeg kunne fylde 'grovt på' de steder hvor der skal mest på - og evt blande 30-40% perlesten i?

Mvh Thomas
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker ikke det er en god ide at blande noget i flydespartlen, ​ved ikke hvad flydespartel koster, men et ærgerlig sted at spare, hvis det ikke virker.

Vi prøver igen, i morgen --
Husk flydespartel ikke er helt flydende - helt vandret - så regn med at det skal hjælpes alligevel - måske 1-2 cm/meter hvis man ikke hjælper til.
Nogen gange er det nemmere/bedre at lave en afretning med en våd mørtel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Thomas, mener du at rette af med fx sand/cement med svummelag? Nogen steder har jeg ikke meget højde på
Hvis du nu måler gulvet ud ift hvor de dybe lunker er kan du sagtens lægge noget alm slidlagsbeton ud først, bare husk at svumme det godt med en sjappet blanding og lagtykkelsen ikke må være mindre end en cm.
Alternativt lave dit flydespartel af 2 omgange hvor du bruger en grovere spartel først til at lave opfyldning med (er typisk noget billigere) og kun bruger finspartel til de sidste mm.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

slib toppene af , bare få mm giver tit ret meget på resten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også