Knallert starter kun med snaps

Hey håber der nogle som ka hjælpe med hva fanden der galt for jeg er helt lost

Har fået min knallert til at starte ved at putte benzin direkte ind i indsugningen og alt derfra og ned virker og hele motoren virker også

Den har fået nyt
Benzin hane
Renset tank
Benzin slange
Vakuum slange
21 mm kaburator
VL 14 membran
Malossi mhr replica
Tændrør

Det har været et projekt i et stykke tid men forstår ikke helt hvorfor den kun starter når benzinen ryger direkte ind i indsugningen hvis det hele virker deroppe? Den ka sagtens holde sig igang hvis man holder den i live efter at den er blevet tændt og der kommer ogs benzin fra benzinhane og ud imens den er tændt??
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at sætte en original kaburator på.

Søren O
Er du sikker på at indsugningsmembranen slutter helt tær? Ellers er et slidt cylindersæt mit næste bud.

Søren O
Membranen er sat fast med pakning og godt spændt til men det vel værd at kigge på, ka dog godt høre svup lyden fra membranen når der trædes i kickstarteren

Cylinderkittet er helt nyt og har ik kørt en eneste km
Virker chokeren?
Hvis den gør, er karburatoren ikke er dysset rigtigt.

Er faktisk ret i tvivl med chokeren da jeg købte den 21 mm black edition kaburator og kan ikke helt finde ud af om jeg skal købe tilbehør til den for at få chokeren til at virke på den? men min gamle 17,5 var automat choker og den virkede ikke.
Nej jeg tror ikke den kan starte uden snaps når den er varm havde den til at køre i et minut eller 2 men den kan ikke starte efter uden snapsen
Kevinnk skrev den 06-05-2024 21:51:55... Den ka sagtens holde sig igang hvis man holder den i live efter at den er blevet tændt og der kommer ogs benzin fra benzinhane og ud imens den er tændt??

 Ok, forstod det sådan at du sagtens kunne køre på den, når den var startet. 
Men det tyder nedslående så ikke på.

Kevinnk skrev den 07-05-2024 10:11:22

Nej jeg tror ikke den kan starte uden snaps når den er varm havde den til at køre i et minut eller 2 men den kan ikke starte efter uden snapsen

 

Prøv at holde en hånd for indsugning, dvs. luftfilter skal tages af.
Hvis du ikke kan mærke et væsentligt undertryk, er der et eller andet der er utæt.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis