Electrolux køleskab

Hej alle sammen.
Jeg har været så uheldig at få hevet ledningerne ud ad samleboksen bagpå et electrolux køleskab. Jeg havde overset at min kammerat havde sat strømstikket til det, da jeg ville rykke det ud og køre det på en sækkevogn ind i et andet lokale. Jeg fik simpelthen hevet alle ledningerne ud som sad med kabelsko for neden bagpå. Det ser umiddelbart ikke ud til at være raketvidenskab at sætte dem fast igen, men jeg er lidt nervøs for at sætte dem forkert sammen og dermed brænde køleskabet af. Jeg har vedhæftet et par fotos. Jeg vil sætte stor pris på et par gode råd, tusind tak :)
Der er 3 kabler, to hvide med brun, blå og jord. Det ene går til stikkontakt, det andet ind i køleskab. ​Og så en sort ledning der fører til noget der ligner en kondensator, der er farverne brun, blå, jord og sort.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er nok nød til at finde nogle ledningsdiagrammer til din køleskabsmodel. Måske i instruktionsbogen eller i anden teknisk dokumentation.

Hvis det ikke giver dig svar nok, kan du prøve at vise ledningsdiagrammerne her.
Udfra dit billede af tilslutninger kunne du uden at sætte stikket i stikkontakten begynde med at sætte spadestikkene med gulgrøn ledninger i klemmerne mærket med et jordtegn. Dernæst monterer du stikkene med blå ledning i klemmerne mærket N. Stikkene med de brune ledninger monterer du i klemmerne mærket L. Så er der lidt tilovers, som du oplyser om. Det kan dreje sig om to ledninger, der skal tilsluttes til 1 og S. tilslutningen afhænger af forbindelsen til resten af køleskabet. 

fase
Det er ikke lykkedes for mig at finde nogle diagrammer til køleskabet, det klistermærke der skulle have siddet på med serienummer osv. er forsvundet, desværre. Til S.Fabrin, sådan som du beskriver tilslutningen af de brune, blå og gul/grønne ledninger, er og sådan jeg havde forestillet mig, det er nærmest bare den sorte jeg er i tvivl om. Ud fra den måde benet i boksen er bøjet på, kunne det godt se ud som om en havde siddet på 1 øverst. Så hvis valget er mellem s og 1, er der jo 50/50 chance for at jeg vælger det rigtige, så må jeg håbe på at jeg er heldig :) Men usind tak till jer begge for jeres råd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis