Lave fald i bruse niche

Jeg er igang med mit bad projekt. Og er nået til faldet på gulvet. Der er betongulv med gulvvarme slanger, men ingen fald.
Der er en lille opkant i bruseren, og der er blevet monteret noget lignende unidrain rende, så faldet skal være ens.

Jeg er faldet over alfix planemix 60. Men er ikke tilgængelig i mit nærområde. ( har købt Planemix 30, men får det byttet da jeg læste forkert og ikke kan bruges til fald opbygning.)

Er der andet jeg kan bruge til at støbe/ spartle faldet i bruseren, ? Der er tale om 5mm samt 25mm i den anden ende med 2 i promille. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan opbygge fald med planemix 30 eller med f.eks. skalflex gulvspartel fin. Men det kommer ikke af sig selv. Du skal have lidt mindre vand i end opskrift på sækken, og så skal du fortsat være over det med retholdt/ lige bræt som køer efter ledere indtil det har sat sig efter 30 - 40 minutter. Bruger du bræt så kan du save et hak på flisetykkelse for så at bruge kanten på unidrain som leder i den side. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Havde enlig forstået det sådan at planemix 30 ikke kunne gøres dette med, så fik det byttet i håb om planemix 60 var på lager. Men tak for svaret. Hvor hurtigt kan jeg ligge vådrums membran på planemix, eller skalflex? Mvh 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Var det bedre/ nemmere bare at smide en wedi plade i ? 
En wedi plade laver ikke fald. 
Der står på brugsanvisning at der skal gå gå 24 timer ved 4 mm og 7 dage ved 30 mm sådan cirka. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ok tak. Nej det gør den ikke, men man kunne vel kile den, og lime den i rette fald. Men spartel er nok bedre løsning 😊 mvh 
Kile den og spartle. ja man kan mange ting i fantasien. Men i praksis virker det ikke medforskellig materialer osv. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også