Efterisolering af krybekælder

Jeg har et ret koldt gulv og da jeg også har en krybekælder under dette, er tanket at få efterisoleret her. Efter at undersøge kælderen, kan jeg konstatere at der ovenpå de bærende spær er en gennemgående masonitplade, der holder på det nuværende isoleringslag (mellem 10 og 15 cm). Ovenpå dette kan jeg se et lag gammel type dampspærre (papir).

Det rigtige her ville nok være at skære op masonitpladerne, så jeg kan fjerne den gamle isolering og dampspærren, før det sættes nyt op. Men projektet bliver med dette meget mere uoverskueligt, specielt da flere steder i kælderen er svære at komme til.

Har vedlagt tværsnit, for bedre forståelse. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan også nedefra isolere.
Først skubbe nogle rockwool bats op og så bruge ståltråd/søm til at holde dem oppe. Så har du stadig fugtspærre   på den varme side.
baddaydaddy skrev den 30-04-2024 20:17:56

Så du mener den gamle papir fugtspærre stadig er nok? 
​Skulle være mærkeligt om den stadig er tæt. men hvis du ex. har laminat ovenpå gulvet, med en skumfolie imellem, ville jeg ikke gøre mere. Hvis masonitpladerne buer på midten, vil der være kuldebro hvor de ikke ligger helt til.
Er gulvet færdige kassetter a.la Hosby huse?
Træls arbejde - kender det. 

 


 

cdp skrev den 30-04-2024 20:51:21

baddaydaddy skrev den 30-04-2024 20:17:56

Så du mener den gamle papir fugtspærre stadig er nok? 
Skulle være mærkeligt om den stadig er tæt. men hvis du ex. har laminat ovenpå gulvet, med en skumfolie imellem, ville jeg ikke gøre mere. Hvis masonitpladerne buer på midten, vil der være kuldebro hvor de ikke ligger helt til.
Er gulvet færdige kassetter a.la Hosby huse?
Træls arbejde - kender det. 

 

Gulvet er laminat, ja. Om det er skumfolie imellem er jeg usikker på (det knirker ret mange steder, desværre - ved ikke det er en indikator?). 

Hvad mener du med "ville jeg ikke gøre mere"? Ville du slet ikke efterisolere eller slet ikke lægge ny dampspærre?
Masonitpladerne ser ud til at være tørre og lige (har tilføjet et billede jeg tog tidliger, måske det kan ses). 

Ved ikke hvad du mere med "færdig kasketter. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis