Trailer med slør og dårlig(?) affjedring

Hejsa!

Jeg har brug for kloge menneskers holdninger til om en trailer kan synes med det slør og dårlig affjedring der er..

Min nabo vil skrotte sin 500kg Brenderup trailer fra 2001, fordi han har købt en ny.

Jeg har fået lov at få den, hvis jeg vil, på betingelse af at vi foretager ejerskifte, og dermed skal den synes.

Bund, hjulskift evt. lys skal laves og det kan jeg sagtens selv. Men…

Jeg har kigget nærmere under kassen og jeg er i tvivl om affjedring er for dårlig og den smule slør der er i lejerne er for meget.. De to poster er for dyre at lave på en relativ billig trailer.. Med Hjul, bund, syn og ejerskifte er vi allerede oppe i 2.000~ den skal heller ikke koste mere, da den skal bruges max 1-2 gange om året.

Jeg vurderer sløret til at være 1-2cm målt ved dækkets slidflade, på begge hjul (hvis det giver mening?).

Se billeder for list rust mm.. og video for affjedring. Det er resultatet af mine små 70kg der “hopper”.

Er det min tid og penge værd?

https://www.dropbox.com/scl/fi/ujgzyduv9e13cb4rsy6ul/Video-28-04-2024-10.38.05.mov?rlkey=tz82z2szhv1rko263by3v6d9h&dl=0

/GrønÆrt
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 cm slør i hjullejerne er ekstremt meget, det får du aldrig traileren synet med.
Affjedringen kan jeg ikke se fejler noget.

Om det kan betale sig at lave, må du gøre op med dig selv. Hvis den kun skal bruges 2 gange om året, er det langt billigere at låne/leje en.

Selvbygger med stort S. 
Få mm slør er ok, normalt er det koniske hjullejer hvor sløret kan justeres væk.

Selvbygger med stort S. 
Når traileren ikke er fra 2001, er jeg ret sikker på det er et dobeltleje der sider i hjulene, der er sjældent ret meget sløre i, men de kan rumle/larme.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 29-04-2024 11:25:32

Når traileren ikke er fra 2001, er jeg ret sikker på det er et dobeltleje der sider i hjulene, der er sjældent ret meget sløre i, men de kan rumle/larme.

Der kan man bare se hvor mange år det er siden jeg sidst har haft behov for at rode med en trailer  Jens har fuldstændig ret.

Hvis der er slør i sådan et leje er det totalt ødelagt.

Selvbygger med stort S. 
je_ns skrev den 29-04-2024 11:25:32

Når traileren ikke er fra 2001, er jeg ret sikker på det er et dobeltleje der sider i hjulene, der er sjældent ret meget sløre i, men de kan rumle/larme.

 


Men nu er den fra 2001… Er det så ikke sådan et leje?
Det jo bare at skille det ad og se hvilken type det er, uanset type er det vel max 100 kr. pr. side.
johnm skrev den 29-04-2024 18:52:34

Det jo bare at skille det ad og se hvilken type det er, uanset type er det vel max 100 kr. pr. side.

 Ja sandt… Håber jeg kan nøjes med nye lejer og ikke også har behov for nye nav…

GrønÆrt skrev den 29-04-2024 18:56:06

johnm skrev den 29-04-2024 18:52:34

Det jo bare at skille det ad og se hvilken type det er, uanset type er det vel max 100 kr. pr. side.

 Ja sandt… Håber jeg kan nøjes med nye lejer og ikke også har behov for nye nav…

 Hvor dan lyder det når du har hævet hjulet og drejer rundt?

Det skal virkeligt være færdigt sådan et leje, hvis der er mærkbart sløre.
Prøv at få en til at rykke i hjulet, og se om der er andet der bevæger sig, såsom affjedringen.

Tjek også dækkene, de må ikke være møre med små revner,

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis