Facadedør m10x21 eller m11x21 - hvor findes de?

Jeg har ledt og ledt nettet igennem efter en >100 cm bred, glat, facadedør. Swedoor stopper åbenbart ved hul mål 94.5, som er en dør på 90 cm ish. Jeg vil >100 cm i selve døråbningen til vores isolerede skur.

Pt er det nærmeste at vælge en automatik garageport eller en snedkerdør, men der må da findes en helt normal, glat facadedør uden vinduer derude?

Jeg har set på ståldøre men de er korrosionsklasse 3, som ikke er godt udendørs. Og udhusdøre tør jeg ikke, når jeg går efter 5-10° året rundt i skuret (som kan løses via varmekilde eller genvex indblæs).

Men lige nu går jeg død i dørstørrelser i den ene side. Og er fristet til en automatisk garageport fordi det da ihvertfald før skuret super brugbart som værksted om sommeren 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du nok øve dig lidt mere i at søge😀 Man bruger normalt ikke M betegnelser på yderdørre.
https://www.sparvinduer.dk/facadedoer/glat/

Alle vindues producenter jeg kender, har noget tilsvarende.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 26-04-2024 16:20:16

Så skal du nok øve dig lidt mere i at søge😀 Man bruger normalt ikke M betegnelser på yderdørre.
https://www.sparvinduer.dk/facadedoer/glat/

Alle vindues producenter jeg kender, har noget tilsvarende.

 Dem havde jeg faktisk kigget på, men synes det var vildt dyrt. Det er 2x den lidt smallere swedoor. Men det er nok prisen for at være speciel :/


(Husker faktisk nu, at man ikke bruger m om yderdøre. Det er egenligt sært for systemet er så enkelt)
hvis det bare er til et skur , så lav den selv , det er ikke så svært hvis den bare skal være glat
bredker skrev den 26-04-2024 17:42:20

hvis det bare er til et skur , så lav den selv , det er ikke så svært hvis den bare skal være glat

 Den skal dog være isoleret og aflåselig. Til den pris, måske. Men bango har den smallere til ~4500 kr. Det er ikke meget set ift at den så bliver helt lige og pæn 😅


Men du har ret, jeg må google tegninger på hjemmelavet dør. Så kan jeg også få dem inden ønskede størrelse. 
HrT skrev den 26-04-2024 17:50:29

bredker skrev den 26-04-2024 17:42:20

hvis det bare er til et skur , så lav den selv , det er ikke så svært hvis den bare skal være glat

 Den skal dog være isoleret og aflåselig. Til den pris, måske. Men bango har den smallere til ~4500 kr. Det er ikke meget set ift at den så bliver helt lige og pæn 😅


Men du har ret, jeg må google tegninger på hjemmelavet dør. Så kan jeg også få dem inden ønskede størrelse. 

 det er heller ikke noget problem at lave den isoleret , og fræse ud til låsekasse er nu heller ikke så svært

bredker skrev den 26-04-2024 18:02:45

HrT skrev den 26-04-2024 17:50:29

bredker skrev den 26-04-2024 17:42:20

hvis det bare er til et skur , så lav den selv , det er ikke så svært hvis den bare skal være glat

 Den skal dog være isoleret og aflåselig. Til den pris, måske. Men bango har den smallere til ~4500 kr. Det er ikke meget set ift at den så bliver helt lige og pæn 😅


Men du har ret, jeg må google tegninger på hjemmelavet dør. Så kan jeg også få dem inden ønskede størrelse. 

 det er heller ikke noget problem at lave den isoleret , og fræse ud til låsekasse er nu heller ikke så svært

 Svært og svært. Bare det ikke skal blive maghogni med tiden 😅

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis