Klonk-klonk eller dok dok lyd

Kære alle.

Jeg har et spørgsmål jeg håber nogen af jer bilkyndige kan svare på.
Min bil siger sådan en klonk-klonk-klonk eller dok-dok-dok lyd når man køre over en kantsten eller ujævnheder i vejen.
Har googlet mig frem til at det kan være noget “kødben”, bærekugle, hjulophæng eller mange andre ting.
Der er intet når man kører lige over et bump.
Det er kun når bilen køre skævt over noget eller rammer et kloakdæksel i den ene side, eller bare ujævnheder i vejen.
Det ødelægger VIRKELIG køreglæden, når det konstant lyder som om der banker noget frem og tilbage under bilen.
Den har gjort det i ca. 1 år og gør det stadig, så der må være et eller andet defekt et sted, eller noget som sidder løst og slår på noget.

Bilen er frisk nysynet i går, så det var ikke noget synshallen lagde mærke til.
I forbindelse med syn fik bilen ny udstødning, ny styrekugle foran og nye bremser.
Jeg tænkte det kunne have været udstødningen som havde siddet løst og slået i mod noget, men det var det ikke.
Det lyder nu heller ikke sådan, men havde da håbet det bare var det.
Jeg forstår simpelthen ikke at hverken mekanikker eller synshal har lagt mærke til lyden, da den kommer hver eneste gange den kører over ujævnheder, kloakdæksler eller op ad kantsten. Så de burde begge have hørt lyden mange gange.

Håber virkelig jeg kan slippe af med den trælse lyd, så jeres ideer tages i mod på kyshånd!
Det ville være rart at have noget ideer man kunne komme med til mekanikkeren, da han jo åbenlyst ikke har reageret på lyden.

På forhånd mange tak🙏🙏🙏
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan sagtens være de såkaldte kødben, var selv til syn med en bil hvor kødbenene var færdige, synsmanden nævnte det, men det var ikke en fejl.
Men ellers er der jo mange muligheder, fra bærekugler til støddæmpere osv.

Vi prøver igen, i morgen --
Synes netop at “kødbenene” vil være det mest nærliggende, når fejlen kun optræder når kun det ene hjul belastes. Så kommer der “vrid” i krængningsstabilisatoren, og “kødbenene” belastes.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis