Hovede på gipsplugs stikker altid lidt ud fra væg

Hejsa

Jeg benytter ofte disse gipsplugs: https://www.harald-nyborg.dk/tillex-plugs-pan-5-x-65-mm-sort-25-pak
Jeg synes dog ofte, at jeg ikke får hovedet helt plan med væggen selv hvis jeg banker plugsen så langt ind som muligt (og hullet er længere end plugsen).

  • Bør jeg pille den grå plastikting af? Eller har den en funktion?
  • Bør jeg bore en lille fordybning i kanten rundt omkring hullet, så der er mere plads til hovedet?
  • Eller hvad gør man typisk?
Det sker også, at hvis jeg borer for hurtigt, så smelter den grå ting, hvilket jo nok heller ikke helt er meningen..



12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kraven skal side uden på , ellers holder de ikke
Det her er fra et TV-ophæng. Skruen er skruet helt ind, så plugsen har foldet sig ud. Alligevel kan kraven ses. Det gør at ophænget ikke er kommet helt tæt på væggen.
MD1 skrev den 21-04-2024 21:15:39

Det her er fra et TV-ophæng. Skruen er skruet helt ind, så plugsen har foldet sig ud. Alligevel kan kraven ses. Det gør at ophænget ikke er kommet helt tæt på væggen.

Forstået. Rent teknisk sidder beslaget sikkert ok fast, men jeg kan godt se at det ikke er pænt. Hvad med at montere en semiblød gummimåtte i rette tykkelse, skåret så den dækker plugen og beslagmellemrummet


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Du kan også se de to bøs mellem tv og beslag.

Det er ikke meningen at den type vægbeslag skal ses. Hvis det ikke "forsvinder" i mørket bag skærmen, bør du gå efter et med lavere profil.
Som sådan har jeg ikke et problem i at det ses. Det er mere om det er normalt, at kraven ikke kommer helt ind. I dette tilfælde gør det også, at mit TV hænger 1 mm længere ud fra væggen. Det er ikke meget, men alligevel lidt. Så det var mest for at få bekræftet, om jeg gør noget forkert, når jeg sætter det op, hvilket det ikke virker til
Det er helt normalt, at kraven ikke kommer ind. Den skal faktisk være udenfor, så dyblen ikke forsvinder ind i hullet. Kraven giver også en god anlægsflade for det, der skal gøres fast.

fase
Hvis du skal have dit TV til at sidde helt tæt på væggen - så skal du hænge det op som et billed.
Find de 2 bolthuller symetrisk på hver side af TV'et og forbind en stærk stål tråd. Herefter hænger du det op over en af dine skruer. Brug evt. 2 stk. og aflast over 2 skruer.
Vores TV stikker kun ca. 2½ cm ud fra væggen - hvis vi havde brug TV-ophænget var det nok nærmere 4½ cm.
Afstanden er også medvirkende til at du ikke får et stort trykmærke og risiko for at trække vægmalingen med af når konen synes tv'et hænger forkert.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis