Cykelskur med grønt tag, 2x2 meter grundplan

Cykelskur med grønt tag, som godt kan blive ret tungt.
Jeg har lavet en tegning, men vil det holde i virkeligheden?
4 stk stolpebærere i hvert hjørne af grundplanen, ca 2x2 meter (hvor meget kan stolpebærere bære?)
På hver stolpebærer en 97x97mm stolpe
2 remme 45x120mm.
7 "spær" 45x96mm
og så nogle terrassebrædder som tag, og derpå bassinfolie og jord og planter.

er dimensionerne på stolper, remme og spær-reglar store nok? bør jeg have flere stolper end de 4?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal ikke kloge mig på dimensioner, men du skal i hvert fald have nogle skrå stivere ind i den konstruktion. 
Ellers skal du:
undgå stolpebærere og så grave stolper direkte ned i jorden. 
Eller bruge den slags stolpe bærere som går 30-40 cm op på stolpen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hverken remme eller spær er stærke nok, og hvorfor 7 spær? Det giver en spær afstand på 33 cm.

Download app'en træbjælker, så kan du selv regne de rigtige dimensioner ud.

Derudover bør du udskifte terrassebrædderne med enten rupløjede tagbrædder eller tagkrydsfiner. De er også begge billigere end terrassebrædderne.

Selvbygger med stort S. 
Jeg ville nok vende remmene, så de kommer på siden af skuret, og så sætte 3 stolper på hver side.
Og evt gå op i 120 på spærene også. 

Bare kald mig BBB 
Appen træbjælker findes den til android? Kan ikke finde den.
Kan jeg nøjes med en længere spærafstand end 33? Jeg tænkte det var bedst at have dem så tæt som muligt?
Hvad vil fordelen være ved at have remmene på siden af skuret?
Og hvis jeg sætter 3 stolper pr side, altså de fire i hjørnerne plus en i midten af hver side, kan jeg så undgå at sætte en i midten på den side hvor åbningen er? Mest af hensyn til adgangsforholdene
Om den findes til andriod aner jeg ikke.
Jeg har regnet for dig
Rem 45x145 c18
Bjælkespær 45x120 c18 cc 666 ( så passer det med 4 spær )

Det giver ingen værdi at sætte 3 stolper i siderne, hvis der skal beklædning på siderne så sæt krydsfiner på først. Det afstiver mere end vindtræksbånd eller underlige stolpesko. Hvis de ligger ned kan pladerne nå.

Selvbygger med stort S. 
Mange tak for beregning.
Jeg skal lige have forstået formatet 45x120 c18 cc 666.... 45x120 er mål i mm, c18 er styrkeklassen, men hvad er cc666, er det spærafstand i mm?
Og har beregningen taget højde for tungt tag? Grønt tag kan vist veje pænt meget med vand  og sne
Ja, spærafstand center til center, dimensioneret til tungt tag.

Selvbygger med stort S. 
Perfekt, tak, og bare en stolpe i hvert hjørne? De burde jo kunne bære et ton hver ca.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis