Løse stikkontakter

Hej

Jeg synes, mine Fuga-stikkontakter alt for ofte bliver løse, og til sidst næsten er umulige at skrue fast i væggen.

I mit barndomshjem sidder stikkontakter af LK minitangent-typen. Huset er fra 1968 og mine forældre bor der stadig. Der er aldrig en stikkontakt, der er blevet løs. Hvordan kan det være? Var der længere skruer i minitangent, eller hvad er forklaringen?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er 2 måder at sætte dem fast på.
1. Med de gribeklør som sidder på stikkontakter når man køber dem. Det fungerer nomalt udmærket på steder hvor der ikke trækkes stikpopper ud jævnllg. 
2. Ved at afmontere disse klør og erstatte dem med passende træskruer ( LK afbryder skruer)  som tager fat i de fastgørelses tårne som befinder sig i bunden af monterings dåser. Der skal bruges skruer i korrekt længde for at det fungerer.. Det vil sige skruerne må ikke gå dybere end til bunden af plastdåse. Hvis de kan nå igennem så møder de måske noget hårdt mørtel / cement som de ikke kan skrues i. På den måde rykker de fastgørelses tårne af og man er ret "lost"
Så rådet må være at sætte alle stikkontakte ved døre og i køkken fast med afbryder skruer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvad er det for en type væg?

Gribeklørene i en indmuringsdåse holder ikke ret meget hvis dåsen ikke er muret ordentligt ind. Hele dåsen kan også side løs, så både dåse og stikkontakt sidder løst. Det kan du ofte først se, når du løsner stikkontakten.

Bortset fra de helt smalle Minitangent uden synlige skruer er Minitangent monteret på samme måde som Fuga.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis