Indkørsel med fliser - nødvendig opbygning af underlag

Hej med jer kloge hoveder!

Jeg skal til at udvide indkørslen en lille smule. den tidligere indkørsel har jeg ikke selv lavet, men er omkring 3 år gammel (købte huset for 1 år siden). Jeg er ikke sikker på hvordan de har udført det. 

Her kommer mit spørgsmål så. Jeg skal udvide "indkørslen" med 40x40x6  betonfliser. det bliver en ekstra indkørsel hvor der kun kommer en bil på når der er gæster. Jeg læser mig frem til der både skal være bundsikring, stabilgrus og sand, med rimelige store dybder. 

Hvad erfarer i selv er "nødvendigt" af cm? Kan jeg ikke nøjes med stabilgrus/sand? (jeg kan få disse to produkter gratis, dog er det genbrugsstabil med asfalt i, som skulle være rimelig hårdt).

Jorden er rimelig leret, i Hvidovre.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Brandin skrev den 13-04-2024 16:01:24

Hej med jer kloge hoveder!

Jeg skal til at udvide indkørslen en lille smule. den tidligere indkørsel har jeg ikke selv lavet, men er omkring 3 år gammel (købte huset for 1 år siden). Jeg er ikke sikker på hvordan de har udført det.

Her kommer mit spørgsmål så. Jeg skal udvide "indkørslen" med 40x40x6  betonfliser. det bliver en ekstra indkørsel hvor der kun kommer en bil på når der er gæster. Jeg læser mig frem til der både skal være bundsikring, stabilgrus og sand, med rimelige store dybder.

Hvad erfarer i selv er "nødvendigt" af cm? Kan jeg ikke nøjes med stabilgrus/sand? (jeg kan få disse to produkter gratis, dog er det genbrugsstabil med asfalt i, som skulle være rimelig hårdt).

Jorden er rimelig leret, i Hvidovre.

 Mener at asfalt gør din grund forurenet. Som man siger: når noget er gratis, skal man være nysgerrig efter hvorfor.


Ellers har IBF en glimrende guide inkl kantsikring osv. 
Martin.v skrev den 13-04-2024 18:55:53

30cm knust beton (er billigere end stabilgrus) burde være nok, og så 5cm afretningssand øverst.. sådan har jeg lige fået min udvidelse sf vores indkørsel lavet..

 Det var også min tanke. så ca 40cm dybde. jeg kan dog få genbrugsstabil med asfalt (ved ikke om det er lovligt på privat grund). tak

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis