Udtrække skrue/nitter med rund kærv i plæneklipper

Der sidder sådan fire stk. skruer/nitter eller hvad det er i min plæneklipper. Jeg har brug for at få dem af for at kunne komme til at skifte snoren som er knækket, men hvordan hulen får jeg dem ud??
Kærven er umiddelbart bare helt rund, så der er intet at få fat i til at dreje dem.
Hvad gør man så?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du borer den ud. Er bor lidt større end hullet i nitten, og så skal du bore omkring 1 mm indtil hovedet på nitten falder af.
Og så skal du selvfølgelig sætte nye nitter i når du samler igen. En pop-nitte tang med et udvalg af nitter koster ikke ret meget.
Er du helt sikker på det er det rigtige sted du prøver at skille ad?
Jeg har aldrig haft en græsslåmaskine hvor man ikke kunne komme ind til snoren med alm. håndværktøj.

Selvbygger med stort S. 
Enig med Superdiy, det virker ikke rigtig !!!

Jeg har i tidernes løb skiftet mange snore i plæneklippere, pladevibratorer m.m. Plejer at kunne pille "toppen" af med 3-4 stk. 6 mm skruer, typisk med 10mm 6-kantet hoved. Så prøv lige at kigge igen  
Fandt en YouTube video der viste at man skulle have hele lortet af og ikke kun det øverste stykke over snoren. Havde ellers været noget nemmere hvis de havde brugt skruer i stedet for de nitter, men nu er det da ordnet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis