Hvad er der under mine sten?

Vi har nogen småsten i indkørslen og parkering som vi skal have fjernet på et tidspunkt, men igår gik jeg i gang med at fjerne lidt ukrudt og kom ned til underlaget, som jeg egentlig forventede var en ukrudtsdug oven på noget grus men i stedet er det nogen underlige pyramide formede sten. Hvad er det?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner græsarmerings sten, noget lignende billedet.


Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 12-04-2024 11:35:35

Det ligner græsarmerings sten, noget lignende billedet.

 takker, det havde jeg ikke lige tænkt.

Det bliver ikke nemt at fjerne dem, men hvis de ligger fint, kan man vel bare fylde ud med lægge sand også fliser oven på..
Man kunne også lægge dem fri og lade græs vokse mellem dem...
Men OK, grønne indkørsler er nok out, i vore dage er sten/fliser moderne.

Bent Andersen skrev den 13-04-2024 00:21:27

Man kunne også lægge dem fri og lade græs vokse mellem dem...
Men OK, grønne indkørsler er nok out, i vore dage er sten/fliser moderne.

 jeg kan godt lide græs, men det er som om det er 10-15 cm for lavt i forhold til resten foran huset.. også er det et problem hvis robotten skal slå græsset og der holder biler..

Det er græsarmering som stens som @je_ns skriver.
Du får ikke bedre indkørsel mht. stabilitet, hvis de banditter er neden under, så hvis det var mig ville jeg lade dem ligge!  

Du kan sagtens slutte af med at toppe op med de grå skærver, som du allerede har, vil dog ikke vælge at lægge sand og fliser oven på hvis det var mig.
Den anden mulighed er som @Bent Andersen nævner med græsset, men det var heller ikke en mulighed kunne jeg forstå på det hele...
Annonce
Hold_Ved_Montøren skrev den 13-04-2024 10:06:49

Det er græsarmering som stens som @je_ns skriver.
Du får ikke bedre indkørsel mht. stabilitet, hvis de banditter er neden under, så hvis det var mig ville jeg lade dem ligge!  

Du kan sagtens slutte af med at toppe op med de grå skærver, som du allerede har, vil dog ikke vælge at lægge sand og fliser oven på hvis det var mig.
Den anden mulighed er som @Bent Andersen nævner med græsset, men det var heller ikke en mulighed kunne jeg forstå på det hele...

 problemet er vi er allerede trætte af de grå skærver, der er virkelig meget græs i, og jeg tænker at hvis jeg kommer i bund med at rense det ud, så kan jeg starte forfra næste år...

Pizzabager skrev den 13-04-2024 11:16:59
problemet er vi er allerede trætte af de grå skærver, der er virkelig meget græs i, og jeg tænker at hvis jeg kommer i bund med at rense det ud, så kan jeg starte forfra næste år...

Ok, kan se jeg ikke lige havde fanget det i første omgang hvad det var du mente. 

Det har du så helt ret i! det er møllen forfra hver år mm. man tager andre midler som f.eks. "fy-fy" termisk ukrudtsbekæmpelse (brænding) eller sprøjter for ukrudt.

-Om du bruger skærver eller ral er underordnet - der vil altid komme lidt ukrudt fremadrettet det kan ikke undgås.
Jeg kender til det. har selv en indkørsel med ral som jeg luger hvert år, så man keder sig aldrig  
hvis du har plads til det, så kan du sagtens rette af med 3 - 5 cm sand og så belægnings sten. 
Underlaget er super stabilt da disse græsarmerings sten er sat sammen i blokke. På den måde fordeler trykket sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 14-04-2024 12:44:37

hvis du har plads til det, så kan du sagtens rette af med 3 - 5 cm sand og så belægnings sten. 
Underlaget er super stabilt da disse græsarmerings sten er sat sammen i blokke. På den måde fordeler trykket sig. 

 det ender det nok også med, håber bare der er lige så meget luft hele vejen.. :)


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis