Fjernvarme beholder type 6440

i huset jeg købte er der en metrotherm vandvarmt beholder som er tilsluttet som på billederne.
Tilgang koldt vand er fra bunden, mens Afgang varmt vand er tilsluttet fra toppen, hvor der skal være cirkulation.
Spørgsmålet er, er denne forbindelse korrekt?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv en tilsvarende beholder, også uden cirkulation. Jeg har også tilsluttet afgang varmt brugsvand fra beholderens top, og der har ikke været problemer nogensinde, og det er nu ca. 35 år siden. Når beholderen hænger i kælder, og vand skal opad, undgår man ca. 1,5 m. rør, så det varme vand er hurtigere fremme - hver gang.
Du skal huske at få tjekket magnesium anoden i varmtvandsbeholderen, så du undgår tæring i beholderen. 

Søren O
Først afmonteres det store runde dæksel på beholderens underside. Magnesiumanoden er skruet op i flangen på varmtvandsbeholderen. Det ligner en stor prop. Er det en nyere beholdere er der koblet en ledning til anoden. Ledningen er tilsluttet stel. Ved afprøvning af anoden frakobles ledningen stel, og der måles med et miliampermeter. Jeg kender ikke lige hvilke værdier der siger at anoden er ok.
Ved ældre beholdere er det nødvendigt at tømme beholderen for vand, og skrue anoden ud, så du kan se hvor meget den er tæret. 

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis