Fastgørelse af terrasse rem til beton

Jeg skal have sat en 150x50mm rem fat til en betonvæg.

Vil I anbefale karmskruer, karmdyvler, karmankre, betonskruer eller noget helt andet?

Jeg er simpelthen blevet forvirret af alle de anbefalinger jeg har set.

Jeg er ude efter en god stabil løsning. Jeg vil dog helst ikke i gang med gevind og lim, da jeg synes det er lidt bøvlet.

På forhånd tak for hjælpen



Med venlig hilsen
Pelle
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har en betonvæg, kan du bruge kilebolte med en møtrik i enden, så du selv kan bestemme længden på skruen.
Du kan også bruge limankre, selv om du synes, det er bøvlet. De har den fordel, at du selv kan bestemme længden på boltene.

fase
Du kan sagtens bruge almindelige store rawlplugs og tilsvarende skruer.
Karmskruer eller beton skruer har den bagdel at de laver gevind både i træet og beton. De kan så ikke trække træet fast ind imod betonvæggen. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for svar. Der er tale om en lille terrasse, der står på en gammel terrasse med fliser. Altså relativt stabil grund.

Jeg hælder mere og mere imod franske skruer eller 6 mmx100m skruer af stål. Og så rawlplugs.

Er der en væsentlig fordel ved at bruge franske skruer?



Med venlig hilsen
Pelle
De 6 x 100 mm er ok. Der er ingen fordel ved de franske skruer, andet end de er lidt tykkere hvis du vælger 8 - 10 mm. Men nole ekstra af de 6 x 100 kan sagtens matche det. . 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Lyder perfekt! Så går jeg efter nogle gode kraftige og lange skruer, der kan holde til naturens kræfter. ​

Med venlig hilsen
Pelle
Du kan også sagtens bruge karmskruer, bare vælg den med hoved, og bor så et frihul i træet, så træet bliver trukken ind mod muren.
Du kan med fordel bruge en spændslive, så skruen ikke trækkes for langt ind i træet.
Det samme hvis du bruger betonskruer..
       

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har fundet denne beskrivelse, som jeg vil støtte mig til:

Jeg ville nok bruge rawlplug med passende skruer. Det kan være 6 x100 skruer ind i 8 mm plugs. Du borer først et passende antal 9 mm huller i remmen. Bagefter borer du igennem rem med 8 mm betonbor og skubber rawplug igennem hullet, Det sidste stykke banker du den ind med skruen. Når der mangler ca. 30 mm skrues resten ind. Husk endelig at bore langt nok ind. 


Med venlig hilsen
Pelle
Det er en god plan, og jeg benytter den ofte på lignende opgaver. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis