Lyddæmpning af Honda GX 390

Jeg har en Honda GX 390 motor, der driver en højtrykspumpe. Jeg synes den larmer ret meget og kunne godt tænke mig at støjdæmpe den. Kan man montere en anden lydpotte og på den måde lyddæmpe den? Eller skal man bygge den ind i en kasse med støbebats på indersiden, som stadig tillader luftgennemstrømning til motoren? Forslag modtages gerne.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker du skal starte med en bedre lydpotte, eks på havetraktore er der som regel sat en meget større lyddæmper på.

Det kan være noget bøvl at putte en luftkølet motor ind i en isoleret kasse.

Vi prøver igen, i morgen --
Udstødningen er kun en del af larmen. Luftkølede motorer larmer meget.

Som forsøg kan du prøve at lukke for udstødningen i et kort øjeblik. Brug en fodsål eller andet. En super lydpotte vil højest kunne dæmpe tilsvarende.

En kasse vil nok dæmpe bedre, men det vil være meget problematisk at få nok køling til motoren uden at kassen har så store huller at det er ligegyldigt.

Ophængning af motor har også stor betydning. Jag har haft to plæneklippere med præcis den samme Honda motor og samme udstødning. Den første var med plastik skjold. Den larmede enormt. En kammerat havde en plæneklipper med samme motor, men med aluminiumsskjold og gummiophængt motor. Efter jeg hørte hvor lydsvag den var, solgte jeg min gamle plæneklipper og købte en af samme type.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis