Kan man gro mos på en havemur

Min hustru har en ide.
Jeg er i tvivl om den er mulig, og evt. hvordan den kan udføres.
Det drejer sig om at montere noget Rio-net på nord- eller østsiden af en havemur. Og derefter ‘montere’ noget mos på nettet. På en måde så det kan overleve og evt. ekspandere.
Del et skal jeg nok klare, men hvordan, om overhovedet, klarer jeg del to, den med mosset?
Tanken er at hente mos i skoven. Der er rigeligt.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja de er sgu dejlig skøre de Kyvenhavnere. ( betegnelse herfra for alle der bor øst for broen. )    
Det kunne nok lade sig gøre med noget afstand, ukrudsdug bagved rionet og så jord. Så kunne du plante jordbær f.eks. i nogle skårne huller og plukke de dejligste bær i sidde eller stå højde. Sommerblomster var også en mulighed. Her vil det nok være godt på østside.
Mos er lidt noget andet. Det gror på en meget speciel  underbund, og med skygge meget af tiden. 
Så jeg ville tro at der skal være sur bunds jord, og skal det brede sig så må du dæmpe maskestørrelse med f.eks. kyllingetråd. Selv om det ruster væk før rionet, så skulle mosset helst have sat sig fast og holde på jorden. 
Så det må være bedst på nordside, ren spagnum, og ingen kalk efterfølgende. 
Det er da et forsøg værd måske bare at få mos til at gro ved foden af muren i første omgang, og så derefter lave rionet m.m. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det ser foreløbig fantastisk ud.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis