Spejl med berøringskontakt tænder ikke som håbet 🥴

Hejsa allesammen

Jeg er igang med at renovere badeværelse og da spejlet skulle op, fandt jeg ud af at det ikke heeelt gør som jeg håbede.
Jeg har lavet stik bag spejlet der går til afbryderen, og det virker også som det skal, men spejlet tænder desværre kun på berørings afbryderen og ikke lyset i spejlet, er der en måde jeg kan køre udenom af berørings afbryderen så lyset tænder med af afbryderen til stikket bag spejlet??
Jeg har lagt nogle billeder med så det måske giver mening

På forhånd tak for hjælpen 😊
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
KevinSøvind skrev den 07-04-2024 19:00:15

Jeg er igang med at renovere badeværelse og da spejlet skulle op, fandt jeg ud af at det ikke heeelt gør som jeg håbede.
Jeg har lavet stik bag spejlet der går til afbryderen, og det virker også som det skal, men spejlet tænder desværre kun på berørings afbryderen og ikke lyset i spejlet, er der en måde jeg kan køre udenom af berørings afbryderen så lyset tænder med af afbryderen til stikket bag spejlet.

 Er du sikker på at lyset i spejlet ikke er beregnet til at der skal være spænding på spejlet hele tiden, og lyset dermed skal tændes og slukkes med berøringsafbryderen? Du kan blive nødt til at skifte spændingsforsyningen til en uden berøringsafbryder. 


fase
Umiddelbart ser det ud til at forsyningen, som sidder over den hvide kanal, ikke har noget med berøringsafbryderen at gøre. (230V ind, 12V ud, ingen andre forbindelser) Så afbryderen er sandsynligvis koblet til efter forsyningen.
Prøv at pille låget af den hvide kanal, og vis hvad der gemmer sig der under. Er ret sikker på, at afbryderen godt kan kobles fra.

Mange tak for svar 😊
Jeg har dog også en led skinne under vasken som skal tænde med spejlet, så konstant strøm er desværre ikke en mulighed.
Men jeg vil forsøge mig med at åbne kanal bakken og se om jeg kan pille ledningen fra til berøringsknaopen, så må jeg se hvad der sker 🥴
På dit første billede er vist noget der ligner tre ledninger, der kunne være berøringsafbryderen. Hvis du vil have lyset til at tænde som du ønsker det, skal du have sat berøringafbryderen sat ud af drift. Det kræver indgreb i eller udskiftning af spændingsforsyningen. Hvordan ændring af forsyningen foretages kræver at have forsyningen i hænderne.

fase
Surt. Spejlproducenten laver helt sikkert en model uden touch. Hvis det er for sent at få det byttet, må du prøve at se om du kan koble udenom den del af styringen. Billedet viser strømforsyningen, den skal du bibeholde, men kablet skal gå direkte til lyset og strømforsyningen skal kobles direkte til dit udtag. Teksten på strømforsyningen indikerer at den ikke har touch, så der må være en ekstra enhed. Sikkert lige bag touch punktet. Hvis det er enheden man ser under strømforsyningen, må der være flere dele.

Jeg har haft kigget på et spejl med lys og mulighed for vejrudsigt via Wifi i spejlet. Det kunne fås med og uden touch start. Men hvis man ville have vejrudsigt, skulle det have konstant strøm og touch start. Det var jeg ikke interesseret i. Touch start af lys bag et spejl, kan jeg ikke se fidusen i.
Jeg har sat spejl op hvor touch kontakten kunne ændre lysstyrke og farve. Ja der findes meget gejl som ikke bruges andet end de første par uger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis