Find skade i gummikabel

Hej
Jeg har en 50 M 2 ledet gummikabel, den er rar og bruge, for den er ikke så tung til hæk klipning og mos fjerner.
Jeg brugte den i går, det virkede fint til den hang fast og virker den ikke mere. Der er ingen synlige skader på gummiet, Jeg har tjekket stikkene og der er intet og komme efter, sikringen springer ikke, så jeg vil gætte på det er den ene leder der har fået en skade. Er der en måde jeg kan finde ud af, hvor skaden er?
Så kan jeg klippe  den og ​lave en samling.

J.A.
Det løser vi....
Hej Jeg har en 50 M 2 ledet gummikabel, den er rar... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Brug en polhit polsøger , så kan du finde det sted på kablet ,  hvor fejler er , det var et godt hjælpe middel på lange førhen  julelyskæder med serieforbundne pærer , som ikke lyste , man kunne hurtigt finde frem til den pære der var gået, .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hvis man gør som elmand beskriver, så er jeg naturligvis enig i at det brister ved det svageste punkt, men når den ene leder allerede er bristet, så er der jo kun belastning på den anden leder, og hvorfor skulle det svageste punkt i denne leder nødvendigvis ligge på samme sted ? 
solaris skrev den 30-03-2024 21:37:29

Hvis man gør som elmand beskriver, så er jeg naturligvis enig i at det brister ved det svageste punkt, men når den ene leder allerede er bristet, så er der jo kun belastning på den anden leder, og hvorfor skulle det svageste punkt i denne leder nødvendigvis ligge på samme sted ? 

Kablets, ikke den enkelte leders, svageste punkt samlet set, er hvor den ene leder er afbrudt.Og derfor hives det over på dette punkt.


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Når den ene leder er bristet, så vil den anden leder briste tæt på samme sted. Der vil være lidt friktion mellem isoleringen, med det bliver aldrig så stærkt som hvor der er 2 intakte ledere.

Søren O
Annonce
Man kan komme med mange teorier, men i praksis fungerer det.
Kablet går naturligvis i først stykker der hvor der kun en leder som holder sammen på det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Så har jeg lavet træk testen, der var 2 brud på den brune leder 2 meter inde og 13 meter inde fra hun stikket. 
SÅ TAK FOR HJÆLPEN, SÅ ER KABLET REDDET.

J.A.
Det løser vi....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis