Rette af/Lægge betonfliser

Hej

Er i gang med et større projekt nye gangstier og indkørsel i forhaven med dræn mm..

Er færdig med at grave ud og støbe kantsten og er begyndt at lægge stabilgrus på og stampe.

Mit afretningssand/grus er desværre ret vådt af at ligge ude så det er svært at trække af uden at tage klumper med. 

Skal jeg skaffe mig noget tørt sand eller er der nogen tricks til at trække af når det er vådt?

Jeg lægger 40x40 fliser og har tænkt mig at vibrere dem med en let pladevibrator med gummimåtte. Nogen der har erfaringer med dette?

Mvh Stefan 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bare vibrere din afretnings sand, så er klumper slået i stykker, og du kan trække det af. Der skal ikke bruges tør sand, men det skal naturligvis heller ikke lige hives op af vandet.
40 x 40 fliser er lige store nok til at vibrerer på plads. men med forsigtighed kan du nok få mindre forskelle på kanter til at udligne sig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har vibreret 50x50 fliser, med forsigtighed ved kun at give pladevibratoren akkurat gas nok til den begynder at vibrere.
Så det burde også være mulig med 40x40, men der er jo en risiko for at brække en flise.
Hvor tykke er dine fliser?

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har vibreretdet hele inden. Men gruset er så vådt at når jeg trækker af kommer der ligesom klumper med på vatterpasset jeg trækker på. Fliserne er 5cm.

Havde også tænkt at bruge minimum gas så den vibrerer meget lidt og gummi plade på den. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis