Dryp fra udluftning - badeværelse

Hej LDS’ere!

Ny på siden, ny husejer, ja alt er nyt!

Jeg har et spørgsmål angående udluftning på et badeværelse:

På badeværelset i et hus fra 70’erne har udluftning uden ventilator. I regnvejr oplever jeg dryp herfra, hvilket er møgirriterende. Røret er velisoleret, og det ser ud til at vandet løbet på indersiden af røret, se billedet.

Nogle der ved, hvad det kan skyldes og evt hvem der kan hjælpe? Jeg har forsøgt at kigge omkring inddækninger og først med tag-tætningsfuge, men uden held..

På forhånd tak!
- Frederik
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det drypper i regnvejr er det nok regnvand, der kommer ned. Hvis det havde været værst, når det var meget koldt ude, kunne det være kondens.

Hvordan er afdækningen udvendigt?


taghætten og inddækninger ser umiddelbart fine ud. Ikke nogle skader eller oplagte utætheder.
Ja, det kunne være regnen når vinden rammer rigtig, det har du ret i. Er det noget jeg bør få undersøgt, eller skal jeg bare sige ‘nå’? ​;)
Selvom taghætten ikke er skadet, kan den være for dårlig.

Måske kan du ved at se på den få en ide om hvor skrå regnen må være. Prøv at sammenligne det med nye typer.
Det må jo næsten være taghætten, som er utæt eller ikke virker til regn+blæst. Jeg ville udskifte den. Hvis du ikke umiddelbart kan købe en, som passer til dit tag, så kan du købe en standart, som tilpasses taget. Hvis du har tagsten, så findes der firmaer, som kan lave en der passer. De skal bare låne en tagsten, som de støber efter.

Du bør lige være opmærksom på, at det ser ud som om, at din aftrækskanal er lavet af eternit, som kan indeholde asbest. Mere hvis du skal tilpasse den til den nye aftrækshætte.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis