Spær eller bjælke som rem

Nyt tag med 15' fald, monteres på gavlen til murstensvæg. Gavlen sættes 45x200 da spær er af samme tykkelse men jeg er i tvivl om valget til remmen på væggen.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal bruge , spærtræ , stolpe eller bare en alm reglar til remmen på murstensvæg.

Det skal fastgøres med gevindstænger

Input søges


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Remmen er bærende, så der skal anvendes styrkesorteret træ. Dvs. spærtræ.

Selvbygger med stort S. 
Jeg forstår faktisk ikke din opbygning
Hvis det blot er noget der skal ligge af på en murstensvæg, så kan du bruge et forskallings bræt, og sætte gevindstænger i forbindelse med spær.
Men det er sikkert bedre og nemmere at sætte spær fast hvis det er lidt tykkere.
Man skal dog være opmærksom på at den rem man vælger skal ikke være tykkere end lofts konstruktionen. Hvis loft og forskalling ikke kan dække ned over remmen bagefter så bliver der en revne i eventuel spartling af vægge. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er en eksisterende bygning fra 1960 med fladt tag, der har tidligere været tagterrasse, selve taget er et betondæk. (Se billed)

Nyt tag skal være et tag med 15grades fald væk fra gavlen....
Det er en dobbelt muret murstensvæg

Jeg ønsker input til hvad der ville være den bedst løsning til en rem på selve muren til fastgørelse af spærtræet
Her vil f.eks. 25 x 100 være ganske fint. Så kan gevindstænger gå igennem det store hul i vinkelbeslag, og derved holde det hele nede imod muren
Bræt er kun til at fordele trykket fra spær og udligne små ujævnheder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis