Min føringsskinne til dyksav er skæv

Er der nogen der ved hvorfor min føringsskinne til dyksaven er skæv (buer ind på midten) - se billede (Falke).

Håber der er nogen, der har er godt råd
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb en skinne i 1 stykke i stedet for de 2 små korte.
Den passer skinner med både Festool og Makita som fås 140 cm længde i bedre kvalitet.

Selvbygger med stort S. 
Det er fordi at skinnen ikke er retvinklet skåret fra fabrikken, fordi kvaliteten er lav.

Hvis det var mig, ville jeg bytte den. Skinnen er jo en vital del af en dyksav.

Har du prøvet at samle skinnen med de modsatte ender? Måske er den ikke skæv i alle ender.

Elektronikteknikeren
Nu kender jeg ikke fabrikatet, men Makita skal have samlebeslag i begge spor, for at være stabil. Så har du ikke 2 beslag, køb et ekstra.
Du kan ligge et vaterpas, eller andet lige, bag skinnen og rette den ind på den måde..

Vi prøver igen, i morgen --
Tusinde tak for rigtig gode input. Vil undersøge de ting I foreslår og ellers må jeg købe en ny ( tak for tippet med Makita)
Du skal ikke regne med at andre fabrikater af skinner passer.

Jeg har også en Falke dyksav. Det er let at løse det problem du har.

De to dele af skinnen spændes fast med et lille beslag på bagsiden.
Det skal du løsne lidt. Så holder du skinnen lodret på et bord, så kanten ligger på bordplade (brug evt bagkanten). Så spænder du beslaget igen, og du har nu en lang lige skinne.

Fejlen skyldes at enderne af de to skinner ikke er 100% vinkelrette, så det er ikke nok blot at skubbe dem sammen.
Tusinde tak for tippet🙏
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis