Strømforsyning til robot plæneklipper

Jeg har en Stihl iMow som jeg tror skal have en ny strømforsyning. Originalen koster ca 1800 kr og jeg leder efter alternativer.
Den oprindelige er fra Mean Well, HLG-185H-42VEUM, og har et særligt stik i enden. Se billeder.
Jeg har fundet ud af at tilsvarende trafo kan fås, men nogen der ved om det “særlige” stik kan fås løst ?

Vh
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner et SMA-stik, mon ikke dette kan bruges - ellers skift både han og hun. ​LINK​​​

 

Jeg har fundet ud af at tilsvarende trafo kan fås, men nogen der ved om det “særlige” stik kan fås løst ?

Når du skriver trafo, mener du så en strømforsyning, der giver 42 V DC (Jævnspænding) ud? Så kan du vel bare bruge ledningen fra den gamle og tilslutte til den ny forsyning.

fase
Hvor er det godt I er hér på forummet, cdp og Fabrin! Så simple løsninger jeg ikke selv var kommet på - I har sparet mig for omkring 1300 kr! 
Viggo_L skrev den 25-03-2024 19:48:10

Hvor er det godt I er hér på forummet, cdp og Fabrin! Så simple løsninger jeg ikke selv var kommet på - I har sparet mig for omkring 1300 kr! 

 Du skriver lige, hvad løsningen blev. 


fase
Tilfældigvis så har en oplader til en bærbarcomputer en spænding på 20.5 volt. Så hvis du kan skaffe 2 stk. og lave en serieforbindelse - så har du 41 volt - som sikkert er godt nok.

Derudover så er computeroplader-blokke lavet som fast-spændings enheder - som betyder at de vil holde 20.5 volt under belastning. 
Du kan bruge både 65 & 90Watt opladere.

Jeg ville blive meget overrasket hvis det ikke virker.

(NB: bruger det selv 3 stks til at oplade mit cykkelbatteri = 61.5 volt)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis