Primus til stor flaske?

Jeg vil gerne have et alternativt køkken i tilfælde af eks udfald af el. Sådan lidt prepper uden at ruinere os selv.

Jeg har altid to store gasflasker liggende til grillen. Jeg gider ikke de små flasker. Kan man enten genopfylde de små fra en stor eller få et primus blus til en stor flaske?

Google gav kun nogle vildt dyre wok blus. Som sikkert tæmmer gasflasken alt for hurtigt. Jeg skal bare have noget der kan koge vand og lignende og som skal ligge på loftet et sted. 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel bare at købe en lille flaske gas, strømmen er der i 99,9999999999999999999999999999999999%
Vi købte sådan et blus, så er der lidt backup hvis strømmen forsvinder, eller man bare vil bruge det hvor der ikke er strøm, vi har også altid gas stående til grille. ​LINK​​​   Slange og regulator skal købes ved siden af, men det havde jeg i forvejen..

Vi prøver igen, i morgen --
Harald Nyborg har noget til 279 kr så vidt jeg husker.
Du kan også gå vejen med et stormkøkken med spritbrænder THansen har et sæt til 249kr. Brug almindelig sprit  - eller håndsprit - det sidste håndsprit jeg købte havde en literpris på 2 kr. Og ja nu er det over dato men formoder det stadig virker og kan brænde.

 

Tak, rigtigt gode forslag. Regner ikke med at strømmen forsvinder, men skulle det ske, nægter jeg altså at sulte eller endnu værre: undvære kaffe 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis