Kompressor beholdereftersyn

Jeg har erhvervet mig en kompressor med en beholder på 270 liter. Som jo kræver lovpligtigt beholdereftersyn. Jeg har ingen erhverv. Bruger den som privat person.

Hvor mange får egentligt lavet disse eftersyn? Er det pjat, eller en nødvendighed? Hvad ligger sådan et eftersyn på i prisleje? Hvis nogen ved det :)

Mvh

Charlotte 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at spørge hos Arbejdstilsynet. Oplys at det er til privat brug.

fase
Denlillesmed skrev den 20-03-2024 09:55:35

Det var mere for at høre hvad andre gør :)
Tænker der må være andre private, med kompressorer på 100 liter og derover. Som jo kræver beholder eftersyn :) 

 Private gør sikkert ikke noget udover at lukke kondensvandet ud af beholderen.


fase
Jeg har en kompressor, med 300 liters beholder, jeg får den ikke kontrolleret. Men det burde man jo nok få gjort, man kan jo blive slået ihjel, hvis beholderen eksplodere.

Hvis man selv vil trykprøve, så skal beholderen fyldes med vand, så sker der ikke noget hvis den revner, udover man måske bliver våd.

Men når et firma kommer ud og laver beholder eftersyn, måler de godstykkelsen på beholderen. Så har man adgang til sådan en måler, kunne man jo selv teste.               

Vi prøver igen, i morgen --
Det bedste man selv kan gøre er vel at kontrollere sikkerhedsventilen.
Man kan osse kontrollere at motoren stopper når det indstillede tryk er nået.


Venlig hilsen
Knud
Det lovpligtige eftersyn kontrollere kun beholderen for tæring. Der laves en beholderbog som kontrollanten udfylder hver gang. Cirka hvert 5 år kommer der så en fra et andet firma / institut og kontrollerer kontrollanten. 
Jeg kender til det fra firma jeg var ansat i, men har ikke kendskab til priser eller andre private som har gjort det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis