Dirkning af lås

Jeg har et par spørgsmål. 

Jeg bor til leje i et af Aalborgs almene boliger, min hoveddørlås er en 1200 Lås, den skulle være pæn sikret. 
Desværre havde jeg på et tidspunkt, fornemmelsen af, at der havde været nogen i min lejlighed. Der var blevet taget en ubetydelig rengøringshandske, flyttet på nogle af mine ting samt lagt et visitkort i toilettet.

Derfor valgte jeg, at få en ekstern låsesmed til, at udskifte min lås med ny 1200 lås. 

Der gik ikke lang tid, før jeg kom hjem og fandt et nyt visitkort i mit toilet. 
Derfor ringede jeg til låsesmeden og spurgte til hvordan det kunne lade sig gøre, han sagde at, jeg har en rigtig god lås, men er man dygtig til, at dirke låse, kan hvem som helst komme ind i løbet af ingen tid.
Mit spørgsmål er kan man både dirke en lås op og i ? 
Jeg har nøglen til min gamle lås, fordi den også er til postkassen. I nøglens riller er der sådan noget sort smuds/olie agtigt, min nye nøgle er der allerede nu antydninger af noget smuds. Det skulle jeg ikke mene at der allerede skulle være. ( det har ingen af mine andre nøgler) 
Bruger man nogle former for smørelse når man dirker en lås op ? 

Venligst MSD



MSD
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan både åbne og lukke en lås med dirk. Hvis man har en såkaldt "låsepistol", som er ulovlig at have for ikke-autoriserede låsesmede, så kan man dirke en lås ret hurtigt. En bankenøgle kan også åbne mange låse meget hurtigt, men det laver en del larm. Du kan evt. søge på "LockPickingLawyer" på youtube, som gør i at sikkerhedsteste diverse låse ved at dirke dem.

Umiddelbart ville det byde sig til, at opsætte et skjult kamera, som du ikke fortæller nogen i din familie / omgangskreds om, og se hvem det er, der efterlader vi-shit-kort i din trone.

Hellere leje end at bo på gaden.
Ruko 1200 er i "mellemklassen" hvad angår sikkerhed. Du op i Garant Plus fra Ruko eller EVVA 4KS eller lignende for at få bedre sikkerhed.

MEn ja - få et billigt camera til få hundrede kr der kan lure hvem der låser sig ind og lægger visitkort.

HVis du ahr fået en låsesmed til t sætte låsen i døren kan der jo være rester af den smøremiddel han måske har brugt

Hvad står der på visitkortet?

Love er minimumsiveauet
Buller27: Mon ikke Kolding75 har fattet sarkasmen vi-shit-kort  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
ev elmand skrev den 09-03-2024 15:49:23

Buller27: Mon ikke Kolding75 har fattet sarkasmen vi-shit-kort  

 Synes også det var lidt obskurt med et reelt visitkot i toilettet haha ;-)


Love er minimumsiveauet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis