Vaskemaskine varmer for meget

Jeg har en Miele vaskemaskine (model WEF664 WCS), hvor problemet er, at vandet bliver for varmt.

Jeg har selvfølgelig hørt om vaskemaskiner, der ikke varmer pga. fejl, men kan det også ske, at de varmer for meget? Jeg har tøj, der kun må vaske ved 20 grader, men når jeg tager det ud, er maskinen og tøjet meget varmt.

Er det et kendt problem?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så er temperatursensor muligvis defekt.
Prøv lige at køre en kold vask, og se om den også varmer vandet her. Det skal selvfølgelig være en  vask der er lang nok til at man kan mærke det på vandet, så mindst en halv time.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 04-03-2024 10:35:05

Så er temperatursensor muligvis defekt.
Prøv lige at køre en kold vask, og se om den også varmer vandet her. Det skal selvfølgelig være en  vask der er lang nok til at man kan mærke det på vandet, så mindst en halv time.
Tak for råd. Jeg kørte en kold vask, og lågen blev alligevel varm, og maskinen dampede, da jeg åbnede.

Jeg må have fat i reparatør.
Temperatursensor sidder sammen med varmelegemet den kan du selv montere men nogle miele vaskemaskiner kan åbnes som et skab men der sidder en del skruer samt dørlås gummibælg nogen skal man have toppen  at samt betjeningspanelet sidder sidder i et på slidser model w1bælg samt dørlås

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis