Byggesagkyndig på reklamation?

Hej

Vi har tilbage i 2019 bygget nyt hus.

Vi har altid haft udfordringer med vores mursten samt mørtel.

Vi søger nu råd om byggefirmaet er kommet frem til en holdbar løsning.

Jeg har behæftet nogle billeder af vores murværk. Byggefirmaet, vil i gang med udfræsning af mørtel, og udseendet på murstenene, mener de er hvad man kan forvente ift vind og vejr.

Hvad tænker I, skal vi hyre rådgiver ind eller virker det som en okay løsning?

På forhånd tak for hjælpen
Hej Vi har tilbage i 2019 bygget nyt hus. Vi har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man skrev om tilsætning af hydraulisk kalk det er ikke beregnet til at tilsætte cement det skal være elastisk derfor ingen cementtilførsel mursten mål 22,8x 10,8 cm 4,8

 

Jeg ser ikke at der er nævnt hydraulisk kalk i denne tråd
Til trådstarter: der er rigtig mange mursten hvor det ikke tillades at man renser af med syre. Det skal så fuges meget rent. 
Med de små mørtel pølser på de fleste sten ville jeg tvivle på at det bliver meget bedre med en om-fugning. 
Ofte så har teglværker en rådgivnings afdeling, Det kunne være på sin plads at kontakte dem. Jeg har set et hus her i nærheden hvor stenene var blevet imprægneret på en forkert må. Her blev hele skalmuren udskiftet. På teglværkets regning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du har ret det må være en anden tråd  beklager men hvis de er blevet afsyret for tidlig kan man godt tvære farven ud ,man brugte kost førhen nu bruges der en spand med skumgummibrædt og en rulle til at tage det meste af afsyringensvæsken

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis