OneDrive ophører, og hvad så?

Jeg et telefonabonnement hos Telenor, hvor der følger et Office365 og noget OneDrive-lagerplads med.
Nu skriver Telenor til mig "Telenor tilbyder ikke længere gratis fornyelse af Office365. Derfor stopper dit abonnement på Office365"
Jeg kan selvfølgelig fortsætte, hvis jeg vil betale et eller andet beløb, men det vil jeg ikke,
og hvad gør jeg så?
Min første tanke er at købe en ekstern harddisk, men er det gammeldags? Findes der mere moderne lagermuligheder, som store IT-firmaer ikke skal blande sig i?
Kan man bruge USB.sticks?
Er der noget der kan sammenkobles med mit internetmodem / WiFi ??
Eller? Forslag ?


Venlig hilsen
Knud
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde et tilsvarende problem med mangler på Onedrive. 
Jeg købte en Rasberry Pi 4 - installerede windows 10 på den og satte en 512 GB USB nøgle i. Derefter sharede jeg denne USB-stick på nettet, som krævede at jeg åbnede min router op. Nu kan jeg fra mobiltelefoner og andre computere se og ændre filer.
Du er nok nødt til at fortælle hvad du bruger OneDrive til i dag, hvorfra du bruger det, og ikke mindst hvor meget plads, du har brug for.
Ellers er det svært at give noget meningsfyldt svar.

Hvis du bruger det til backup, og er ligeglad med at det forsvinder, hvis din bopæl brænder ned, så er en ekstern harddisk et fint bud. Alternativ kunne være en "nas", som er en harddisk, som tilsluttes direkte til dit netværk, så alle enheder på dette kan tilgå den.
Kig også på hvor meget dine nuværende filer fylder. OneDrive er gratis op til 5 GB. Man kan opgradere til 100GB for 100 kr. om året eller 1.000 GB for 550 kr. om året (hvilket inkluderer mail og Office).

Mvh. AllanE
Og mht. andre muligheder: Jeg har en Synology Diskstation ("NAS" / hjemmeserver), som jeg er meget glad for. Der er plads til 2 eller 4 harddiske afhængigt af model, så der er mulighed for rigeligt plads. Det hele kører lokalt hjemme og man har mulighed for at give (sig selv) adgang udefra via apps på telefonen eller computer.

Jeg kan virkelig anbefale dem.

Men det afhænger af behov. Hvis det kun drejer sig om at opbevare nogle filer og man er ligeglad med alt det andet, som en NAS giver, så ville jeg bare opgradere OneDrive.

Mvh. AllanE
Hos mig er OneDrive kædet sammen med min Microsoft konto og ikke med min telefon-/netudbyder. Så det burde være ligegyldigt, hvem du har som udbyder.

fase
Som jenshøj skriver, hvad bruger du det til?
Da jeg stadig arbejdede havde jeg et netværksbackupdrev liggende på min arbejdsplads, og opdaterede det ca hver uge. Vekslede det med det jeg pt har gemt i huset.
Siden jeg blev pensioneret har jeg haft det viste abonnement.
Jeg købte det pga dets inkluderede 1Tb OneDrive, hvor jeg benytter ca 60% til fotos, 30% til div. dokumenter. De resterende 10% er hvad der pt er tilbage. Jeg benytter også de inkluderede Word og Excel en smule. Er tilfreds med prisen for den ‘brandforsikring’.
Jeg har samme data på en pc, plus et i huset gemt netværksdrive der hver nat køres backup på.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis