Drivhus på skrånende fliser

Hejsa
Jeg har en indkørsel med 80mm tykke fliser hvor jeg gerne vil sætte et drivhus. Desværre skråner det hele lidt på stedet hvor drivhuset skal være. Hvad er den bedste måde, så drivhuset står lige? Er det at lave en eller anden form for skråt fundament, eller skal jeg skære en rille hele vejen rundt i fliserne, så drivhuset kan sænkes ned mellem fliserne, hvis det giver mening?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok lave et fundament i trykimp. træ 75x75 mm og så sætte det i vatter med kiler og bolte det fast til fliserne med vinkeljern.
På de 3 sider hvor der er et gab mellem fundament og fliser kan du sætte et bræt der skjuler gabet.
Skal der være jord eller beton, eller lidt af hver, i bunden af drivhuset?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
ev elmand skrev den 01-03-2024 22:50:57

Hvor meget skråner det. Planter gror fint i et drivhus som står lidt skråt.

 Haha, kommer tomaterne ikke også til at blive skæve??Det hælder ca 7 cm i drivhusets længe. Tænker det går ud over drivhusets stabilitet?

JohnLarsen skrev den 01-03-2024 22:55:04

Skal der være jord eller beton, eller lidt af hver, i bunden af drivhuset?

 Gerne de fliser der er i forvejen. Der er 50cm sand/grus under dem, som vi ikke orker at fjerne 😂

Annonce
Hvis drivhuset ikke er placeret på et absolut vandret underlag, vil det give problemer med døren og muligvis også vinduerne.
Hvis huset står på en knold eller der er en lunke i fliser så går det galt. Men er fliser lige så betyder det ikke spor at det står skrå. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis