Black & Decker gearingssav, erfaringer ?

Skal have sat en del nye fodlister og skyggelister op, og har besluttet mig for at købe en gearingssav.
Det med at snitte i træ er ikke min hobby det skal bare laves, så mine krav er den skal være billig inkl. arbejdsstativ.
Den skal kunne tage ø 254 mm klinger, som jeg har en del af til min bordrundsav.
Præcisionen behøves ikke at være super høj, og det gør ikke noget der skal laves diverse småjusteringer.  
(når den nu bliver købt, skal den selvfølgelig bruges til alt mulig andet, eller kunne jeg jo lige så godt have købt en skærekasse  )

Men udvalget i billige gearingssave med ø254 klinge er ikke overvældende..
Så jeg kikker på denne b&d sav, som kan købes for 2087 kr med arbejdsstativ og fragt..link
Var en tur i Bauhaus de havde ikke lige denne model hjemme, men en mindre model, den virkede faktisk til at være ok kvalitet.
Er der nogle der har praktisk erfaring med B&D gearingssave ?


Vi prøver igen, i morgen --
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har den kap-/geringssav du viser billeder af. Jeg har haft den i 1,5 år og været ganske tilfreds med den. Jeg har også bordstativet. Den er relativ let at pakke væk, så den ikke fylder så meget.
Som hobby-sav til de projekter du nævner er den jo fin.
John9 skrev den 01-03-2024 15:11:36

Jeg har den kap-/geringssav du viser billeder af. Jeg har haft den i 1,5 år og været ganske tilfreds med den. Jeg har også bordstativet. Den er relativ let at pakke væk, så den ikke fylder så meget.
Som hobby-sav til de projekter du nævner er den jo fin.

 Det lyder godt, synes også den ser fornuftig ud til prisen..

Det ender nok med jeg bestiller sådan en  

Vi prøver igen, i morgen --
Så er saven og arbejdsstationen bestilt, jeg får det på mandag..
Så skal jeg nok komme med en tilbagemelding, når den er testet lidt..

Vi prøver igen, i morgen --
Så landende saven på adressen.
Det virket til at være en god kvalitet, uden sløre nogen steder.
Bare lige ud af kassen, savede den helt lige på et 90 gr snit, (begge veje) også 45 gr snit passede fint.
Når man tilter hele saven, var den lidt ude af kurs på en 45 gr snit, men bare en stopskrue der skulle justeres på, så passer det også.

Stativet er ikke  super langt, men det vidste jeg jo i forvejen, men det er super stabilt, og saven er nem at montere/afmontere.

Den har så ikke softstart, men det er vist ret almindeligt på de billige save. Det har nu ikke generet noget, da jeg testede den. Har en Kineser softstart liggende, så kunne jeg jo montere den..
Købte den til noget andet men det blev ikke til noget, den kan klare 15 ampere på 230 volt.
           


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis