Lampeudtag, hvor kun nogle lamper virker

Hej - jeg er ved at sætte lamper op i mit soveværelse med helt nytrukket el 💡 Jeg har to lampeudtag som hver har to afbrydere (kiprelæ) ved dør og seng. I begge lampeudtag kan jeg ikke slukke lampe A, den lyser bare konstant. Lampe B kan jeg tilgengæld godt tænde og slukke. Hvad gør jeg for at få lampe A til også at fungere? Den plejer ellers godt at kunne slukke ☺️
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du begynder med at undersøge, om kiprelæet til lampe A bliver aktiveret, når du betjener afbryderen. For du har vel forbundet lampen til M1 og nul og ikke til L og nul.

fase
Lamperne er i hvert sit udtag, men A er tændt hele tiden uanset hvilket udtag, du monterer den i?

fase
Der er noget der ikke passer i din beskrivelse, for hvis du monterer B i udtaget fungerer B. Hvad er det for en pære, der er i lampe A, og er det samme slags i B?

fase
Annonce
Kan det være sådan at det ikke er kiprelæ men lysdæmper som du har. Så kan det være lampe A ikke er beregnet til dæmper. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det er ikke to ens pærer. Så det er måske der svaret ligger. Det kigger jeg på i morgen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis