Fejl under installation (røglugt)

Hej.
Ved tilslutning af min gamle mors nye vaskemaskine har ledninger ikke været korrekt matchet, altså har der været fejl under installationen. Maskinen tændte men gav efter et kort stykke tid et lille "puf", og der kom en kortvarig svag røglugt.
Efterfølgende hvor maskinen er blevet monteret korrekt, kan en vask godt starte, men displayet er utilregneligt. Børnelåsen blinker f.eks. meget. En vask kan stoppe midt i. Den fungerer ikke optimalt. Kan nogen hjælpe med følgende spørgsmål.

-Er det rigtigt at antage, at fejlen nok er selvforskyldt?
-Hvad kan fejlen være? Hun eller hjælperen husker ikke en fejlkode på displayet. Kan noget være brændt af, i så fald hvad?
-Kan det svare sig at få et servicebesøg fra firmaet og kan en tekniker se fejlkoden? Eller vil de blot konkludere, at fejlen er selvforskyldt, hvorfor det måske er billigere bare at købe en ny maskine? Jeg ved slet ikke, om de kan reparere fejlen for hende.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en alm. stikkontakt eller et kraftudtag den er forbundet til?
Og hvem har tilsluttet, jer selv eller har i betalt for tilslutning?
Hvis maskinen er blevet tilsluttet 400V har den lidt selvforskyldt overlast. Muligt det vil kunne betale sig at reparere den - afhænger af nyprisen, serviceteknikere er dyre. Sandsynligvis ‘kun’ printpladen med al elektronikken der skal skiftes.
Hvis maskinen er tilsluttet en alm. stikkontakt ville jeg reklamere over fejlen til sælger mhb. på rep/ombytning.  
Hun fik en til at hjælpe sig.
Det er kraftudtag.
Maskinen har kostet ca. 3000 kr.
Jeg tror, at det koster 1300 kr for at de kører ud (30 mins arbejde). Så kommer der 300 kr på hvert ekstra 15. min.
Så du tror, at hvis man skifter printpladen, så vil den fungere upåklageligt?
De priser lyder meget plausible. Timeløn + reservedele er bare en lettere ukendt størrelse, især med en maskine til 3000kr.
Miele har fast pris rep til 2549kr, muligt du kan få lign tilbud. Selvom det er tæt på nypris…
Muligt det kun er printpladen, hvis der er særskilt strømforsyning (inde i maskinen) kan den have tage de fleste tæsk. Kan være vi har nogle vaskemaskine-teknikere i blandt os😁
Hvis maskinen har været fejltilsluttet f.eks. 400V i stedet for 230V er fejlen selvforskyldt. Det betyder, at man selv skal betale for reparationen. 1300 kr. for servicebesøg + mindst noget lignende for reservedele tyder på et besøg på genbrugspladsen samt en ny maskine.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis