Vaskemaskine brokker sig over manglende vandtilførsel

Hej!
Jeg har en Whirlpool vaskemaskine, som er begyndt at brokke sig over manglende vandtilførsel.
Den starter programmerne fint med at tage ca. 3 liter vand ind hurtigt, så kommer der en pause og så tager den igen vand ind, men denne gang siver det nærmest bare ind og efter noget tid stopper den og siger, at man skal tænde for vandtilførslen.
Jeg har tjekket, at der kommer vand fra slangen ved tilslutningen bag på selve maskinen og der er  ikke noget problem her, så det må næsten være inde i maskinen den er gal.
Jeg har også både nulstillet maskinen og tjekket og renset trevlefilteret og her er heller ingen problemer, så jeg tænker at det må være en tilstoppet ventil eller slange inde i maskinen, men undrer mig over, at den tager de første liter ind uden problemer. Er der ikke kun ét system til vandindtag i sådan en vaskemaskine eller hvad kan der mon være galt?

Håber nogen med erfaring i dette kan hjælpe mig med at komme lidt nærmere årsagen til problemet.

Tak på forhånd.

Vh.
Christian 

Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke præcis hvordan Whirlpool vaskemaskine er indrettet. Men det kan være en forstoppelse af en lille slange som går fra bunden af maskinen og op til tryk sensor. Nederst er der sikkert en ca. 40 mm rør som den tynde slange er tilsluttet. Det hele skal renses. 
Det kan måske også være en Waterblock vandsikring som sidder på vandhanen. Men du siger at slangen kan give vand nok, men er det også i længere tid. Altså f.eks. en spandfuld. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Havde det problem med en Miele, her viste det sig at være den lille kurv der sidder inde bag vandslangen der var helt kalket til med gammel rust og sten. Man skulle brug en tang for at få kurven ud. Men er nok forskellig fra mærke til mærke
Det kan være skyllemiddelskammeret (det du ikke kan se) der er tilstoppet, således frisk vand ikke kan passere tilstrækkeligt hurtigt igennem.

Der er flere måder vandindtaget kommer ind alt efter programmet er med forvask og/eller skyllemiddel.
Tak for forslagene alle sammen.
Jeg fandt ud af, at magnetventilen havde 2 indløb, hvilket passede virkelig godt med problemet, som jeg beskrev det, så jeg tog chancen og købte en ny, skiftede den her til aften og nu er alt godt igen 😎🥳😃
Vh. Christian 

Christian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis