Lydniveau indbygningsovn

Hej 
Har købt en ovn der larmer meget. Umiddelbart er det ikke fejl (siger tekniker). Jeg har nu fået mulighed for ombytning og vil så høre om nogen herinde ved noget om indbygningsovne og lydniveau. Jeg har set på en med 44 db men da der sjældent opgives db på ovne, så ved jeg ikke om det er bedre eller værre 🤷‍♀️
Vh Malene 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den type ovne der holder lågen kold, så børn og andre ikke kan brænde sig på ovnen, vil larme en del . Da der blæses luft igennem lige bag glasset. Hvis du går efter en helt billig ovn, er lydniveauet nok lig nul. En mikrobølgeovn vil altid larme.

Du skal passe på med dB-angivelser, hvis der ikke står hvilken målestandard der er brugt, kan det være målt lige foran eller i 3 meters afstand. Prøv at forhør dig om der er en blæser, der holder lågen kold. hvis der ikke er det, vil ovnen være lydløs ved almindelig over/under varme.
Almindelig samtale har et niveau på ca. 60 dB målt med ørekurvefilter. Så 44 dB er ikke særlig højt. Det svarer nærmest til tydelig hvisken. 
Du har ikke skrevet noget om, hvilken oven det drejer sig om. Kunne du ikke have fortalt noget om ovnen.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også