Dyser til flaskegas

Hejsa.

Allerførst: Jeg har ikke tænkt mig at skifte dyser selv - Jeg skal blot ud og købe ekstra dyser til mit gaskomfur, således at jeg nemt kan skifte fra bygas til flaskegas. Og ja, det blir en VVS´er der gør det til den tid :-)

- Jeg har et ældre Voss gaskomfur med gasovn og det hele. Det har følgende modelnummer: GGB 3215-hv
De nuværende gasdyser ser ud som her: https://fixpart.dk/produkt/electrolux-aeg-3577323011-regulator?apl=1909464, og er med luftregulator.

Jeg har været ude at lede på nettet og har fundet følgende dyser til flaskegas, som skulle passe til mit gaskomfur: https://www.nettoparts.dk/shop/dyse-voss-komfur-29617p.html

- Men den er jo IKKE med en luftregulator og jeg tvivler også på om gevindet passer -

Er der nogen herinde, som kan give mig en forklaring på forskellene og om man kan skifte fra gasdysen med luftregulator (bygas) til gasdysen til flaskegasen fra Nettoparts, som ser helt anderledes ud
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt rigtigt at der skal skiftes dysser når du skifter fra bygas til flaskegas. Der har formentligt været begge typer dysser med da komfuret blev købt men de ekstra dysser har du formetnlig ikke mere? Jeg forestiller mig at der sidder en dysse inde i luftregulatoren der minder om den dysse du linker til hos nettoparts, har du prøvet at skille luftregulatoren?
Hej Per

Tak for dit svar :-)

Jeg har købt gaskomfuret brugt på dba, og der fulgte ingen dyser til flaskegas med.

Jeg har prøvet at rokke lidt ved den på det store blus, men er bange for at smadre den. Ku være rart med en youtube-video, men den findes vist ikke. - Har ledt. 

Jeg vedhæfter to fotos af hhv. luft regulator på stort og lille blus. - Der er jo ikke noget i vejen med dem. Sjovt nok har den til det store blus ikke noget låg.

Jeg vil bare gerne vide hvordan man skifter dem ud med dyserne til flaskegas, så jeg ikke køber nogen forkerte dyser. 

bh Trine
Nu har jeg fået skruet luftregulatoren af. Dyserne ser ud som på fotoet vedhæftet. Spørgsmålet er så hvordan man skifter dem.
Brug en top fra et topnøglesæt, som passer til dyssens sekskant og drej den mod uret, så vil jeg tro den kommer af. Det ser ud til at den har samme størrelse som den fra Nettoparts.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis