Tilslutning af induktionskogeplade

Hej alle.

Jeg skal tilslutte en ny induktionskogeplade med indbygget emhætte (7350 watt). Manualen siger intet om tilslutning udover at det skal udføres af en auto. elektriker. Det er ok, men det vil være rart at være mere forberedt på, hvilke muligheder jeg har for tilslutning.
Der står at den understøtter 220-240V/400V2N. Kan jeg vælge at tilslutte pladen via et 230v schuko jordstik, kan det trække det, eller skal det være et 400v højspændingsstik? Schuko stik vil være nemmere da jeg har stikdåser under bordpladen, hvor jeg gerne vil montere kogepladen. Min højspændingsstikdåse er på den anden væg, 6 meter væk langs væggen. Kan jeg trække et nyt kabel så langt? Det skal ifølge manualen være et h05v2v2-f kabel.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
Glem alt om shuko stik. Din kogeplade skal tilsluttes 2 faser (16 amp), nul og jord. Der skal trækkes et fast kabel til samledåse ved kogeplade. Normalt vil et (4) 5 x 2,5 mm2 kabel være det skal bruges. Da det er en del af fast instalkation er det autoresationskrævende.

Søren O
Du kan kun tilslutte din kogeplade ved at bruge to faser nul og jord. Tilslutning til en stikkontakt er ikke lovlig og vil heller ikke kunne forsyne din kogeplade med den ​nødvendige energi.
Du kan blive nødt til at få en elektriker til at flytte tilslutningen de seks meter, så det viste kabel kan nå.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis