Dårlige 'klemmer' på 'Quick spot" fra Nordtronics?

Jeg er ved at udskifte vores spots på 1. sal og valgte 'Quick spot" fra Nordtronics.
Jeg synes de klemmer til 230v kable virker utrolig ringe.
Jeg har prøvet med flere-tråds varmebestandig kabel beregnet installation af spots, samt de samme kabler hvor jeg har givet enderne lidt lod tin for at stivne dem, og her sidst med 3x1,5² (også varmebestandig til 90°)
Jeg oplever at alle 3 løsninger griber ikke rigtig griber kobberet så de kan trækkes (falder) ud igen.
Det er ellers en fabrikat og type der forhandles af mange.

Alle monterings vidoer viser stort set alt andet end isættelse ledningerne, men det bør være en simple operation.

Jeg har fjernet ca. 10 mm. af isoleringen.

Er der andre der har oplevet det med disse?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu har jeg prøvet på ny med spotten liggende på bordet ..... nu synes jeg den fanger ledningen hver gang jeg prøver.
Der er nøjagtig 10 mm. så jeg har sikkert været lidt nærig med længden af ledningen jeg afisolerede, da jeg arbejdede op ved loftet.
Barrykaj skrev den 31-01-2024 20:32:20

Nu har jeg prøvet på ny med spotten liggende på bordet ..... nu synes jeg den fanger ledningen hver gang jeg prøver.
Der er nøjagtig 10 mm. så jeg har sikkert været lidt nærig med længden af ledningen jeg afisolerede, da jeg arbejdede op ved loftet.

 God stil at du opdaterer! 🙂

Jeg har en nogle af dem, og har kun været tilfreds, jeg synes man får god kvalitet for pengene. 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg kan bekræfte at det var blot et spørgsmål om at af-isoler 10 mm. af tråden og IKKE mindre, eller kunne den ikke fanges af klemmen .
Mere end 11 mm. så var kobberet fri/synlig ☹️
De sidste 7 spots gik efterfølgende uden problemer.

Købt en ny afisoleringstang, men den sendt jeg tilbage da den var elendig.
lyhne1 skrev den 01-02-2024 05:41:21

Barrykaj skrev den 31-01-2024 20:32:20

Nu har jeg prøvet på ny med spotten liggende på bordet ..... nu synes jeg den fanger ledningen hver gang jeg prøver.
Der er nøjagtig 10 mm. så jeg har sikkert været lidt nærig med længden af ledningen jeg afisolerede, da jeg arbejdede op ved loftet.

 God stil at du opdaterer! 🙂

Jeg har en nogle af dem, og har kun været tilfreds, jeg synes man får god kvalitet for pengene. 🙂

 Ja jeg er selv stor fortaler for den endelige løsning skrives på indlægget.

Jeg er medlem på Facebook gruppen "Gør det selv - inspiration, ideer og hjælp til din bolig"
Der glemmer folk ofte at skrive hvad det udmundet i når de har fået løst deres problemer/udfordringer.
Det kan man ikke bruge til så meget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis