Mobiltelefoni i campingvogn

Har fået en for nogle et bagatelagtig problem
Vores mobiludbyder har ændret abonnementsbetingelser, så vi kan mere kan få leveret et ekstra data simkort til den installerede router i campingvognen. Af princip vil jeg ikke investere i et dataabonnement bare til “sommerbrug” når vi har 2x mobilabonnementer med fri data.
Vil derfor blot bruge en af telefonerne på vores chromecast, men da en campingvogn er en “blikkasse” hvilket gør at det bliver et “faradays bur” nogle som har en god løsning?

Fakta:
Der sidder en 5G antenne på vognens tag og en 5G router i vognen, men telefon har jo ikke en indgang til extern antenne.

Umiddelbar forslag
Finde en mobilantenne og placere den i et skab og koble dem sammen (har før set denne løsning hvor kommikation med virksomhedens interne radiosysten var udfordret, og det virkede,

Hvad mener panelet? Vil ikke bruge en formue på projektet, så må fruen gå ud i forteltet for at tale i telefon, læse mails og se fjernsyn😜
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg forstår at i har wifi i ‘buret’, så hvad med at sætte telefonen op til wifi-telefoni?

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Din campingvogn er nok mindre blikkasse end din bil. Mener du din mobil ikke virker i camping vognen og heller ikke i din bil eller i armeret betonbyggeri. Mit Bluetooth termometer får forbindelse med min telefon når termometeret er i fryser med lukket dør og telefonen udenfor ---magneter hænger på alle steder på køleskabet på nær gummilisterne ved døren.

 

Den dårlige forbindelse er nok ikke campingvognens skyld, men placeringen. Jeg kan forstille mig at den ofte står steder hvor der er dårlig forbindelse og en antenne på taget giver mening. Men det ændrer egentligt ikke på problemet.

Find et godt sted i toppen af vognen, hvor mobilen kan ligge og opret et WiFi-accesspoint.
Problemet er løst:
Brugte de originale antenner fra router og skruede dem på de 2ledninger fra udvendige antenne
Resultat er at mobiltelefonen er gået fra 1 bjælke til 4 bjælker i vognen - så min teori virker
Tak for den velmenende hjælp
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis