komfur

Jeg har købt et komfur og fået en til at tilslutte det til 400W.
problemet er at det tager en ½ krig om at varme op både ovn og kogeplade.
ca 20min for at nå 200g i ovnen.
kan det være tilsluttet forkert sådan at det er der problemet er.
alt virker ellers på det.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Går ud fra at du mener 400v.
Det bedste er at tage et par billeder af tilslutning.
Typisk er det sådan at der er 2 blus på hver fase, og ovnen på sin egen. Der giver ikke super meget mening at det 'bare' er langsomt.
Hvilket komfur model er det?
Kig på din elmåler og se hvor mange watt ovnen trækker under opvarmining. Alt over 2000W er et godt tegn, gerne omkring 3000W.
Tjek den ikke er indstillet til kun overvarme/kun undervarme !  ER det samme tid på varmluft ?

 

nej, det er en der har monteret det for mig :-(
Billeder ! !
Man kan montere et komfur så det brænder af, men det er næsten ikke muligt at montere den så det virker på 1/2 kraft. 
De enkelte dele kører på 230 V men er så fordelt over de 3 faser. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
20 minutter om at får ovnen op på 200 C lyder vildt. Min bruger lidt over 5 minutter.
Jeg kender ikke komfurer, der kan køre på en enkelt fase, men hvis der findes typer, der kan omstilles til det, vil de give meget lidt varme.

Når du ikke selv har pillet i det, er det nok ikke så let med billeder. Du må tale med vedkommende der har monteret det, og høre om han har tilsluttet 1, 2 eller 3 faser
Komfur er ret let at trække ud, tage dæksel af på tilslutning i væg og komfur og så vise billede af det samt tilslutnings diagram som også sidder bag på komfur. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis