Fjerne nedsænket loft - god idé?

Hej lav-det-selv.

Vi står med et værelse, hvor vi har fået fjernet forsatsvægge, da der viste sig at være skimmelvækst på bagsiden. Udover fjernelse af forsatsvæggene har vi også fået banket en del gammel puds ned. 

Loftet er også nedsænket med gipsplader sat på lægter, og vi overvejer at fjerne dem. Men som billederne viser, så er pudsen på det originale loft i elendig stand, og bliver derfor i tvivl om jeg skal fortsætte med at fjerne pladerne. Kan jeg risikere at pladerne var installeret i tidernes morgen, ikke (kun) fordi det var den billigste løsning, men den eneste løsning? Eller giver det stadig mening at skifte dem ud med nye plader, nu hvor siderne skal "fyldes ud" efter at forsatsvæggene er blevet fjernet?

En anden grund til at jeg spørger, er, at der er en skillevæg, som er blevet sat op efter de gamle forsatsvægge og gipsloft. Så hvis jeg skal fjerne gipspladerne, så skal jeg som minimum brække stuklisterne for at komme til pladerne. 

Vi bor på øverste etage, og der er loftrum over os.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer jo noget an på hvad du ønsker. Er der grund til mere lofthøjde så skal loftet og forskalling tages ned.
Så sætter du enten fibergips - eller almindelige Gips plader op, direkte på det pudsede loft. Husk dampspærre. 
De gips plader du har hedder i øvrigt pind-op plader. Som du ser var der limet 2 lister bag på pladerne, så man kun sømmede i den ene side hvor "pinden" så bare ligger ind over sidste række plader i den anden side


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis