Udeføler fungerer ikke i frostvejr !

Hej ! Jeg bor i hus med en del udendørsbelysning i carport og på havegang. Der er følere i hver “ende”, og det fungerer normalt upåklageligt. Meeen jeg har har i flere år haft problemer med at lyset tænder og slukker hele tiden, når der er sne og frostvejr. Ved ikke om det skyldes alt det “hvide” eller om det er temperaturen. Er det et almindeligt problem med sensorer/følere ?? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er ikke et almindeligt problem. Sne der ligger på jorden, har igen betydning.
Du kan prøve at justere følsomheden ned på følerne.

Billig standard elektronik er til 0 til 70 graders temperatur. Så hvis dem der har konstrueret følerne ikke har valgt komponenter, der kan fungere i frost, kan det være årsagen. Så skal der nye følere til i en bedre kvalitet.
Hej GodeVen ! Følerne har siddet der i mange år, men er ikke en speciel kostbar model. Sandsynligvis fra Harald Nyborg.  Jeg har aldrig vidst at de ikke tåler frost …. Tænker at mange andre burde have problemer, hvis det virkelig er sådan.
Jeg ved ikke om de ikke tåler frost. Men det kan være årsagen. Der kan også være kommet vand (regn eller kodens) i føleren, som så er frosset og det har givet problemer. Det kan også være så simpelt at den ene er defekt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis