Lyd i såvel headset som højttaler på TCL 43P715

Hej alle,
Jeg har brug for at have tilsluttet et headset i udgangen samtidig med at jeg har lyd i højttalerne. På nettet kan jeg se, at det burde være muligt, men jeg kan simpelthen ikke finde nogen settings til lyd udgange. Nogen, der har gode ideer?
På forhånd tak. 

/Inger

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en indstilling til specifikt dette i min lyd driver, som er realitet HD audio manager. 
Det hedder "mute the rear output device, when a front headphone plugged in" den kan man så slå fra. 



"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Måske dette trick kan hjælpe dig. 
https://www.howtogeek.com/847605/how-to-play-audio-from-multiple-outputs-in-windows-11/

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Nogen gange spørges der i øst og svares i vest, uden at man lige opdager det.
Der spørges om lyd på et tv og svares om muligheder på en pc med windows, så derfor kan det nok være svært at følge vejledningen   
Jeg kender ikke dit tv, og jeg kan ikke lige finde en manual, som nærmere beskriver mulighederne for opsætning af output af lyd. Nogle tv har indbygget manual, så måske derfor jeg ikke kan finde den. Der er en manual, men den er kun på 16 sider og beskriver ikke dette problem.
Generelt skal man gøre det, at man skal trykke på Indstillinger og her kommer så en undermenu, som hedder sound.
Herunder bør mulighederne for output være beskrevet.
TCL beskriver selv, at nogle af deres tv kan sende lyd ud til headphone, samtidig med at interne højttalere spiller, men det er ikke alle, der kan det. Så derfor må du ind det sted jeg beskriver, og se om muligheden findes. 
Jeg ved ikke, hvad det hedder på TCL, men på LG tv hedder det noget i retning af output til headphone og intern højttaler samtidig. Det er noget, som skal vælges til, idet som standard slås interne højttalere ellers fra, når headphone slåes til. 
På TCL kan det bl.a. hedder fixed output.
Nederst på denne side kan du læse, hvad TCL skriver om problemet  TCL headphone support

Kurt B. Andersen
Manualen antyder at det ikke er muligt. Den er dog ikke ret god, så det er muligt at det der står ikke er korrekt.
https://www.manualscat.com/da/tcl-43p715-manual?p=15
Hvad skal du bruge det til ? 
Skal det bruges at have en teleslynge (?) koblet til samtidig med lyd, kan man købe en billig soundbar, og så bruge en 3.5mm splitter, så behøver man i det mindste ikke skifte tv'et.
Annonce
kurta skrev den 18-01-2024 22:43:03

Nogen gange spørges der i øst og svares i vest, uden at man lige opdager det.
Der spørges om lyd på et tv og svares om muligheder på en pc med windows, så derfor kan det nok være svært at følge vejledningen   

Hov, min fejl beklager, se bort fra mine svar ​😅

"Det er kun et spørgsmål om at finde en hammer der er stor nok"
Tak for alt input. Manualen er rigtig dårlig og beskriver ikke noget af dette. Inde under lyd-menuen på fjernsynet er der ikke nogen muligheder overhovedet. Online vejledningen er heller ikke rigtig god.
Til gengæld tror jeg, at jeg har fået en ide, for den dims, jeg skal sætte på har en udgang til optisk kabel, så jeg skal lige have fundet et kabel at prøve med. Håber det kan få det til at virke. Og jo, det er til en teleslynge, så det er vigtigt at begge ting fungerer samtidig 😊

/Inger

Der står noget her som måske kan bruges. ​Tcl audio​​​

Bare kald mig BBB 
Hvis alt andet fejler kan du sætte et dobbeltstik i hovedtelefonstikket, og sætte et par computer-højttalere i det ene.

Det giver mulighed for bedre lyd. Svagthørende vil dog nok helst være fri for en buldrende subwoofer.

Jeg forstår ikke, at der under lydmenuen slet ikke er nogen muligheder. Det tyder på, at du er et forkert sted.
Jeg fandt lige noget om opsætning af lyd på youtube (godt nok ikke dit problem), men der kan jeg da se, at der er masser af forskellige muligheder for lyd output på det tv. Da det er en anden opsætning der beskrives, kan det ikke lige bruges, men det gør så også, at jeg ikke kan se, om der er mulighed for at få interne til at virke med headset.
Men prøv at se her ca. 21 sek inde i filmen
TCL lyd output
Her er en video med forskellige muligheder for at få det til at spille sammen generelt. Der kan man se sound options på et LG m.m. og der er også henvisning til den simple løsning med splitter, som en anden har påpeget.
Generelle løsninger


Kurt B. Andersen
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis