Skift fra halogen til LED spot

Jeg har 5 halogenspot i træloft, der med 1 ledning fører ned til nuværende transformer. Jeg vil udskifte til 4x20w og 1x35w af typen GU5.3.
Tilslutning til den gamle halogen transformer ligner ikke den herunder, hvorfor jeg ønsker hjælp til at tilslutte ledning til den transformer, der ses herunder.
 

Jørgen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det du viser der kan ikke bruges til LED lyskilder.
Jeg er ret overbevist om at de har lavet en fejl. Der står jo direkte at den skal have et minimumsfofbrug på 50 watt... desuden er lyskilderdirekte de eneste der skriver at den er velegnet til LED der INTET af teksten på transformeren der oplyser at den kan. Bruges til LED. Men hvis du forsøger Alligvel så skal du tilslutte 230v til venstre og dit kabel skal blot tilslutte plus og minus på en af de 3 udgange til højre.
Jeg spørger af uvidenhed, om der ikke er et minimumsforbrug, når der er tilsluttet 5x20w led pærer.
Ellers må jeg kontakte lyskilderdirekte igen. 

Jørgen
Jeg skulle rettelig have skrevet - GU5.3 LED 2,9W, som erstatter en halogen 20W pære. Jeg skal bruge 5 pærer, som vil belaste transformere med 5x20w= 100W .
Jeg har prøvet at søge andre steder på salg af den transformer, der er linket til. Her skrives, at den både kan bruges til halogen/LED.

https://www.lyskilderdirekte.dk/philips-corepro-ledspot-gu5-3-mr16-2-9w-230lm-36d-827-ekstra-varm-hvid-erstatter-20w-8719514307049

Jørgen
5 pærer af 2,9 W er i alt 14,5W.
Den viste Halotronic er til 50-150W, så den kan ikke bruges. Som navnet antyder er den til halogenpærer.

Der er  uoverensstemmelse med hvad de skriver på den og beskrivelsen fra LyskilderDirekte. De nævner ikke noget om en minimumsbelastning på 50 W, som der står på strømforsyningen.


Jørgen at den erstatter 20 w betyder jo ikke at den bruge 20 watt den bruger 2,9 watt..... du skal se det som lysstyrken er ens ved de gamle halogen på 20 watt og en ny LED på 2,9 watt. Som uddannet eleltriker er jeg stadig overbevist om at du ikke kan bruge den nævnte trafo, og at det de skriver er noget VRØVL...
Jeg afslutter den tråd, idet jeg har besluttet, at kontakte den lokale elektriker, der også har forretning med salg til privatkunder.

Jeg har spurgt en sidste gang til Lyskilder Direkte, der fastholder, at transformeren kan bruges til LED pærer og har sendt dette svar, som jeg har rettet til:

Som tidligere nævnt, kigger man med LED pærer på erstatningswatt ift. transformere. De lamper jeg anbefalede dig erstatter hver 20W. 20W x 5 lamper = 100W, som er nok til denne transformer.

Tak for hjælpen

Jørgen
Wow for en gang vås. med de nuværende lyskilder bruger 5x20 watt hvilket er nok til den trafo der bliver henvist til, men de nye bruger jo 5x2,9watt 14,5 watt hvilket jo ikke er nok.... jeg vil næste. Gå så langt som at sige teknisk inkompetent viden på laveste niveau. Men prøv at søge på LED trafo så kommer der masser af forlag op og de koster fra 100 kr. Og op de samlede udgifter ved et elektriker besøg vil nok koste luge omkring ​1000 kr. Inkl trafo.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis