Docking station (lenovo)

Hej :) 

Jeg står med et problem (manglende evner)  Har købt mig en Lenovo docking station (thinkpad universal gen 2) har monteret kablerne efter anvisningen og sat min pc til som fint lader, men jeg får intet billede op på mine 2 moniters - har forsøgt mig med både privat og arbejds pc (HP og Huawei)

Hvad gør jeg galt eller mangler at udføre?    

Martin O
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skulle nævne præcis hvilke modeller det drejer sig om?
"Har købt en Opel, men den starter ikke" giver heller ikke ret meget at gå efter.

Mvo32 skrev den 11-01-2024 21:40:32

Hej :)

Jeg står med et problem (manglende evner)  Har købt mig en Lenovo docking station (thinkpad universal gen 2) har monteret kablerne efter anvisningen og sat min pc til som fint lader, men jeg får intet billede op på mine 2 moniters - har forsøgt mig med både privat og arbejds pc (HP og Huawei)

Hvad gør jeg galt eller mangler at udføre?    

 Lenovo kører Thunderbolt via usb c, hvis jeg husker korrekt. Hvis din laptop ikke har dét, så virker det ikke. Derudover sender den strøm igennem, som også skal være kompatibelt. Jeg kender indtil flere der ikke kan få docks på tværs af brands til at spille sammen. 


Hvis du får billede på laptop men ikke monitors, kan det være drivers i din laptop, eller at du ikke har korrekt skærmindstillinger. 
Hvis du trykker på win+p får du så mulighed for at dublere eller udvide - og hvis du gør, sker der så noget når du vælger en af de løsninger.
Din pc er vel forbundet til dockingstationen via usb-c stik i både pc og dockingstation.

Kurt B. Andersen
Mvo32 skrev den 12-01-2024 10:14:15

Hej.
Som det benævnes var det nok en fordel i vidste hvilket pc’er det var.

Huawei: https://www.elgiganten.dk/product/computer-kontor/computere/barbar-computer/huawei-matebook-d-14-barbar-computer/167020#specifications

Jeg fik HP’en til at lykkes 😅

 Den har ikke Thunderbolt udgang. Det er nok årsagen. Det kræver min Lenovo dock

Annonce
Thunderbolt ligner usb c men har et lyn som symbol. 
Så er årsagen nok der 😅
kan man købe en omformer så den kan forbindes?

Martin O
Mvo32 skrev den 12-01-2024 13:14:19

Så er årsagen nok der 😅
kan man købe en omformer så den kan forbindes?

 Tvivler. Tror det er billigere at købe en ny dock der bruger usb c og ikke Thunderbolt 


https://www.av-cables.dk/usb-c-hub/usb-c-multi-hub-4k-hdmi-8in1-graa.html?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI9OiQwvrXgwMVcE-RBR1ZbQ2JEAQYASABEgIR4vD_BwE
Hvis du har benævnt navnet på din dock korrekt, så bruger den ikke thunderbolt. Så det er umiddelbart ikke rigtigt, at det nu bliver blandet ind i problemet.
De Lenovo docking stationer som bruger thunderbolt, har også thunderbolt som en del af deres modelnavn.
Den du siger du har, er jeg ret sikker på, er den samme, som vi bruger på mit arbejde, og det er også kun usb-c.
Med dockingstationen fulgte en usb-c kabel, som du skal bruge til forbindelsen mellem dock og pc. 
Du skal bruge den usb-c udgang, som sidder lige til venstre for, hvor ladekablet til dockingstationen sidder.
Nu er vi på et større netværk, så vi får stillet færdigt image til rådighed for vores pc.er, men jeg mener, at der skal installeres en driver på pc.en, før man kan få dockingstationen til at virke. Har du gjort det.

Kurt B. Andersen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis