OpVaskemaskine elinstallation - HASTER

Hej vores opvaskemaskine er i stykker og bliver udskiftet imorgen. Da jeg gik i gang med at afmontere fandt jeg ud af den er installeret med denne elboks.
Hvad er det og kan jeg selv fjerne stikket? Kan desværre ikke finde nogen afbryder. Hvis der skal en elektriker ind over, er det så en større opgave?
(Opvaskemaskinen overtog vi med huset)

Al hjælp er kærkommen lige nu!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan Ja. Må Nej.
Slik for strømmen i tavlen, åben låget på samledåsen, løsen samlemuffer og træk kablet ud.
Mufferne skal naturligvis spændes igen og låget genmonteres inden du tænder for strømmen.

Selvbygger med stort S. 
Mbbo skrev den 09-01-2024 20:42:10

Hej vores opvaskemaskine er i stykker og bliver udskiftet imorgen. Da jeg gik i gang med at afmontere fandt jeg ud af den er installeret med denne elboks.
Hvad er det og kan jeg selv fjerne stikket? Kan desværre ikke finde nogen afbryder. Hvis der skal en elektriker ind over, er det så en større opgave?
(Opvaskemaskinen overtog vi med huset)

Al hjælp er kærkommen lige nu!

 Maskinen er tilsluttet den faste installation. Der skal enten en autoriseret el-installatør eller montør til at tage den fra og sætte en ny til hvis dte skal være lovligt.

Får i en elektriker til det så kan i evt. bede ham om at sætte en stikkontakt op istedet for (shuko eller pindjord - ikke dansk jord da produkterne ikke kommer med dansk jordstik). Så kan i selv tage den til/fra senere hen uden at skulle have fat i en elektriker.


Love er minimumsiveauet
Den gør det selv installation får du ikke nogen leverandør til at tilslutte din opvaskemaskine til. Når du selv vil demontere den gamle maskine og tilslutte den ny, slukker du på gruppen og demonterer den gamle opvasker. Den ny klipper du stikket af og monterer de tre ledninger på samme måde som de gamle. Tag et par billeder inden du demomnterer.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis