To afløb fra opvaske- og vaskemaskiner til køkkenafløb

En bekendt har skiftet køkkenbordplade og køkkenvask.
I den gamle opsætning var disse to afløb koblet på lige nedenunder straineren i vasken, se det første billede, taget ovenfra hvor vasken tidligere var monteret.

Til den nye vask medfølger en lidt anden opsætning, hvor der kun er mulighed for en slange. Selvfølgelig kan man samle de to slange med et "Y", men dels er der ikke ret meget plads oppe under vasken, dels bliver det ret højt oppe.

Jeg har søgt på nettet, men kan ligesom ikke finde en løsning. Er der nogen godt forslag?

Det skal lige nævnes, at der især på sidste billede mangler flexslange over til det hvide afløb til venstre, samt at de medfølgende grå rør er monteret tilfældigt (de skal formentlig drejes til højre.

Træd ikke på mine ledninger :o)
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
UPDATE:
Jeg kørte til en vvs-forhandler.Den umiddelbare kommentar var, at afløbet lignede en IKEA vask, og expedienten vidste, at IKEA solgte en tilslutning til én maskine, som man satte ind hvor renseproppen sidder. Skal man have to maskiner tilsluttet, så køber man bare to tilslutninger og sætter i enden af hinanden. Muligvis kunne man købe tilslutningerne der hvor vasken er købt (ikke IKEA), men det var ikke noget forhandleren kunne skaffe.
Fin service fra en vvs-kæde.   '
'
Jeg vender tilbage når tilslutningerne er købt (om det bliver XX eller IKEA). 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Og her er så det endelige resultat. Jeg har læst om tilsvarende afløb, at man skulle passe på med den fleksible slange til venstre. Den må ikke danne en ekstra vandlås efter den første vandlås. Derfor er den kortet af, og hælder jævnt nedad mod afløbsrøret.

Træd ikke på mine ledninger :o)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis